نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ مهر ۲۳, پنجشنبه

چند روز قبل محیط بانان مستقر در پاسگاه محیط بانی آغوزی سیاهکل، حین گشت و کنترل در مناطق جنگلی این شهرستان با یک پلنگ مواجه شدند که در حال تغذیه از لاشه یک مرال (گوزن قرمز) بود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران , پلنگ پس از مشاهده محیط بانان لاشه را رها کرده و می گریزد و بررسی علائم و آثار موجود در محل، نشان می داد که پلنگ یک گوزن نابالغ حدودا پنج ماهه را شکار کرده و سپس به تغذیه از آن مشغول شده است.


لاشه مرالی که توسط یک پلنگ در مناطق جنگلی شهرستان سیاهکل شکار شد

پس از این رخداد کارشناسان محیط زیست سیاهکل یک دوربین تله ای در مقابل لاشه گوزن تعبیه نمودند تا در صورت بازگشت احتمالی پلنگ و یا سایر گوشتخواران بر سر طعمه، تصاویر آنها جهت شناسایی به ثبت برسد.


نصب دوربین تله ای در مقابل لاشه مرال توسط کارشناسان و محیط بانان محیط زیست سیاهکل

کارشناسان پس از گذشت چند روز به محلی که لاشه مرال در آنجا مشاهده شده بود مراجعه و حافظه دوربین را جهت بازبینی تخلیه نمودند.

بازبینی تصاویر ثبت شده توسط دوربین نشان می داد که پس از تاریک شدن هوا یک پلنگ نر و بزرگ جثه بر سر لاشه مرال حاضر شده و حدود ۴۰ دقیقه به تغذیه از طعمه خود می پردازد.

تصاویر زیر صحنه های زیبا و شگفت انگیز حضور پلنگ و تغذیه از لاشه مرال در تاریکی شب را نشان می دهد که توسط دوربین مذکور به ثبت رسیده است.



فیلم این رخداد کم نظیر بزودی از طریق پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران منتشر خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست: