نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ مهر ۵, یکشنبه

مسئولان جمهوری اسلامی در رواج زمین خواری و “دریاخواری” در کشور دست دارند.

محمدعلی پورمختار، رییس کمیسیون اصل ۹۰مجلس شورای اسلامی، گفته است که مسئولان جمهوری اسلامی در رواج زمین خواری و “دریاخواری” در کشور دست دارند. او گفته است : برخی مسئولان برای ادارۀ امور شهرها به فروش زمین های اطراف شهرها روی آورده اند و برخی مسئولان و مقامات دولتی در ۲۰ درصد زمین خواری ها دست دارند.
56fbe4a22fb51cb4e7116cbd48b154e568abe5bdکیهان نوین: رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهارات وزیر کشور را نیز رد کرده که گویا از ۹۰ درصد زمین خواری ها جلوگیری کرده است. محمدعلی پورمختار در ادامۀ سخن اش افزوده است که اساساً آمار دقیقی در مورد دامنه و میزان زمین خواری در ایران وجود ندارد، هر چند مسئولان جمهوری اسلامی در انجام و رواج هزاران هکتار زمین خواری مستقیماً نقش دارند.
با این حال، رییس کمیسیون اصل ۹۰، نمایندگان مجلس شورای اسلامی را از موضوع زمین خواری مبرا دانسته است، هر چند دست کم دو نمایندۀ مجلس شورای اسلامی به تازگی اتهاماتی را در این زمینه متوجۀ یکدیگر کرده اند.
محمدعلی پورمختار پس از اشاره به ماجرای زمین خواری در گردنۀ حیران و ساخت و ساز صدها بنا در صدها هکتار زمین کشاورزی، افزوده است که علاوه بر زمین خواری، “دریاخواری” نیز در بندرعباس با پشتیبانی شهرداری رواج گسترده یافته است. او افزوده است که به یاری شهرداری بندرعباس ۱۴ هکتار زمینی که برای احداث بوستان و پارکینگ در نظر گرفته شده بود در اختیار فردی قرار گرفته که از آن برای احداث ۱۴ هزار متر مربع بازارچه ماهی فروشی سود جسته است.
محمدعلی پورمختار در جای دیگری از سخنانش افزوده است که شهرداری بندرعباس ۵۰ سال پس از احداث فرودگاه این شهر ۱۸ میلیارد تومان پول به فردی پرداخت کرده که مدعی شده سند مالکیت زمین فرودگاه بندرعباس را در اختیار دارد.
رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در جای دیگری از سخنانش افزوده است که دریاخواری نیز اکنون از بندرعباس به مناطق شمالی کشور از جمله به رامسر سرایت کرده است به طوری که با مصوبۀ شورای عالی شهرسازی و معماری رامسر نوار ساحلی این شهر در نتیجۀ “دریاخواری” تخریب شده است.




ز





          

هیچ نظری موجود نیست: