نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ مهر ۵, یکشنبه

جنگل‌هاي ناهارخوران گرگان زير كلنگ زمين‌خواران/ كامران دانشجو، وزير علوم دولت احمدي‌نژاد پرونده زمین خواری دارد

روزنامه اعتماد : زمين‌خواري‌هاي منطقه دماوند، فيروزكوه و آب‌سرد تا هفت هزار واحد ساخت و ساز غيرمجاز شناسايي شد. اگرچه اين زمين‌خواري ميلياردي روز گذشته از سوي نماينده كميسيون برنامه مجلس بدون جزييات اعلام شد اما قباد افشار، رييس سازمان امور اراضي كشور در گفت‌وگو با «اعتماد» از ابعاد مختلف پرونده زمين‌خواري‌هاي دماوند پرده برداشت. شناسايي هفت هزار واحد ساخت و ساز غيرمجاز در دماوند را افشار درحالي اعلام كرد كه تاكنون ١٥٠٠ واحد از اين ساختمان‌ها قلع و قمع شده و تعداد تخريب اين ساختمان‌ها تا پايان سال به ٢٠٠٠ واحد خواهد رسيد. اعلام جرم عليه بخشدار قبلي، بخشدار فعلي و دهيار گردنه حيران نيز بخش ديگري از اين گفت‌وگو بود. ساخت و سازهاي غيرمجاز در ١٣٠ هكتار از اراضي كشاورزي حيران، تعداد پرونده تخلفات را به ٥٠ پرونده رسانده است. زمين‌خواري‌ها پاياني ندارد و هر روز مورد جديدي از تضييع حقوق ملي رونمايي مي‌شود. افشار هم از يك زمين‌خواري جديد كه كلنگش به جان جنگل‌هاي ناهارخوران گرگان افتاده پرده‌برداري كرد. روستاي «زيارت» در انتهاي جنگل‌هاي ناهارخواران گرگان كه منطقه‌اي توريستي است شاهد ساخت و ساز غيرقانوني پنج تا شش هزار واحد بوده است. قباد افشار، رييس سازمان امور اراضي كشور از جزييات ديگر پرونده‌هاي زمين‌خواري مانند پرونده كامران دانشجو، وزير علوم دولت احمدي‌نژاد نيز گفت:


*  در منطقه دماوند پرونده‌هاي متعددي از زمين‌خواري كه غالبا تخلفات تغيير كاربري غيرمجاز اراضي كشاورزي بوده، در جريان است. برآوردهاي ما نشان مي‌دهد بيش از هفت هزار واحد ساخت و ساز غيرمجاز در آبسرد، مشا و دماوند وجود دارد كه بدون دريافت مجوز از وزارت جهادكشاورزي و سازمان امور اراضي در زمين‌هاي كشاورزي منطقه ساخته شده است. ما اين ساخت و سازها را تخلف مي‌دانيم و براي آنها تشكيل پرونده داده‌ايم.

* بسياري از اينها مجوز دهياري و شهرداري را دارند كه ما عليه آنها نيز اعلام جرم كرده‌ايم. بخشي از اين پرونده‌ها در مراحل پايان رسيدگي است و براي بخشي از اين ساخت و سازها احكام قلع و قمع صادر شده است. در زمينه زمين‌خواري‌هاي دماوند با توجه به گستردگي حجم آن با دستگاه قضايي و شوراي عالي شهرسازي و وزارت راه و شهرسازي طرحي را آماده كرده‌ايم كه ساخت و سازها در اين مناطق ساماندهي شود. سازمان امور اراضي با استقرار گروه‌هاي يگان ويژه گشت، براي جلوگيري از ساخت‌وساز بيشتر اقدام كرده و دستگاه‌هاي قضايي نيز حكم قلع و قمع ١٥٠٠ واحد را در سال ٩٣ و شش ماهه ٩٤ صادر كرده است. بنابراين در يك سال و نيم گذشته ١٥٠٠ واحد تخريب شده و پيش‌بيني مي‌شود تا پايان سال تعداد واحدهاي تخريب شده به ٢٠٠٠ واحد برسد. اين تعداد قلع و قمع نسبت به سال ٩١ و ٩٢ به حدود هفت برابر رسيده است. با مجموع برخوردهاي صورت گرفته و كنترل‌هاي انجام شده تعداد تخلفات كاهش قابل توجهي پيدا كرده است.

هیچ نظری موجود نیست: