نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ تیر ۲۵, پنجشنبه

چهار زن بوکانی قربانی اسیدپاشی سریالی شدند

چهار زن بوکانی قربانی اسیدپاشی سریالی شدند
استان وایر: سایت بوکان نیوز خبر داده است که شامگاه سه شنبه چهار زن بوکانی مورد حملت جداگانه "اسیدپاشی" قرار گرفته و به درمانگاه امام علی بوکان منتقل شدند.
بنابراین گزارش "مادر و دختری که ساعت 23 سه شنبه شب در بلوار کردستان بوکان مشغول پیاده روی بودند مورد حمله افرادی ناشناس قرارگرفتند و از ناحیه شانه و پشت در اثر اسیدپاشی دچار جراحت شده اما بنا بر نظر اولیه پزشک اورژانس، سوختگی شدید نبوده است."
یک ساعت بعد از این حمله، زن جوان دیگری هم در ساعت ۲۴ سه شنبه شب در بوکان از ناحیه دست و پشت مورد حمله اسیدپاشی قرار گرفت و به درمانگاه امام علی بوکان منتقل شد.همزمان  زن ۲۸ ساله دیگری که متصدی یک واحد صنفی لباس فروشی" نیز در تماس با پلیس 110 از اسیدپاشی به خود خبر داده است. چهارمین زن بوکانی بر اثر اسیدپاشی از ناحیه "آرنج" مجروح شده است.
بوکان نیوز خبر داده است که زنان قربانی اسیدپاشی در بوکان پس از اقدامات اولیه در درمانگاه امام علی این شهر، برای ادامه درمان به بیمارستان قلی پوراعزام شدند.
سایت کردپا نیز گزارش داده است که این چهار زن در بلوار کردستان از سوی سرنشینان یک خودروی پراید مورد حمله با اسید قرار گرفته اند. این سایت یکی از قربانیان اسیدپاشی بوکان را "سوسنه اسماعیل‌نژاد" معرفی کرده و از قول یک "یک منبع مطلع" نوشته است: "یکی از قربانیان اسیدپاشی سوسنه اسماعیل‌نژاد دانشجوی رشته عمران و از مسئولان کتابخانه مانگ" بوکان است که بر اسر حمله اسیدپاشی "از ناحیه شانه و پشت دچار مصدومیت شده و بلافاصله از سوی شهروندان به مراکز درمانی انتقال یافته است."هستند.
ایوب آذین پور معاون سیاسی-اجتماعی فرمانداری بوکان در گفت و گو با سایت بوکان نیوز از  بازداشت "یک متهم به اسیدپاشی در بوکان" خبر داده و گفته است: بازداشت یک تن به اتهام اسیدپاشی " با هماهنگی کلیه ارگان ها صورت گرفت و این امر منجر شد که در عرض ۲۴ ساعت متهم مورد نظر شناسایی و دستگیر شود."
معاون سیاسی-اجتماعی فرماندری بوکان ضمن تاکید براینکه "با تشکیل پرونده ، متهم ۲۲ ساله جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی می شود"، گفته است: "متهم به هیچ تشکل یا گروهی وابستگی نداشته و تنها از قرص های روان گردان و تنها مصرف کننده قرص های روان گردان بوده است."
شهرستان بوکان با ۲۲۷هزار تن جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
پاییز سال 93 اسیدپاشی سریالی علیه زنان در اصفهان اعتراضات گسترده ای را برانگیخت و با وجود وعده های مکرر مقام های ارشد دولتی، انتظامی و قضائی برای معرفی عاملان اسیدپاشی های اصفهان، تاکنون عاملان آن اسیدپاشی ها بازداشت یا به افکارعمومی معرفی نشده اند.

هیچ نظری موجود نیست: