نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ دی ۲۴, چهارشنبه

القاعده یمن مسئولیت حمله به شارلی‌ابدو را به عهده گرفت

القاعده یمن مسئولیت حمله به شارلی‌ابدو را به عهده گرفت


القاعده یمن رسما مسئولیت حمله هفته گذشته به دفتر مجله فرانسوی شارلی ابدو را به عهده گرفت.
رهبر این گروه در پیامی ویدئویی اعلام کرده است که مهاجمان به شارلی ابدو دستور داشتند که به خاطر "توهین به پیامبر اسلام" به دفتر این مجله حمله کنند.
در حمله هفته گذشته برادران کواشی به دفتر شارلی ابدو ۱۲ نفر کشته شدند. پیشتر اخباری از ارتباط این دو با شاخه القاعده در یمن منتشر شده بود.
در پیام ویدئویی آمده است: "سازمان القاعده در شبه‌جزیره عربستان مسئولیت عملیات انتقام رسول خدا" را به عهده می‌گیرد.
ناصر بن علی آل انسی، از رهبران القاعده یمن، گفته است رهبری این سازمان "انتخاب هدف، برنامه‌ریزی و تامین مالی عملیات" را انجام داده است.
ایمن الظواهری، رهبر سازمان القاعده پیشتر از مسلمانان خواسته بود که با هر وسیله‌ای به اهدافی در کشورهای غربی حمله کنند.

حمله و گروگانگیری

به عهده گرفتن مسئولیت حمله اخیر از طرف القاعد یمن در حالی صورت می‌گیرد که پیشتر ویدئویی از امدی کولیبالی منتشر شد که او در آن به ابوبکر بغدادی، رهبر گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) اعلام وفاداری می‌کرد.
امدی کولیبالی پس از حمله برادران کواشی به دفتر شارلی ابدو یک مامور پلیس را کشت و روز بعد از آن هم در یک فروشگاه محصولات کوشر (معادل حلال برای یهودیان) دست به گروگانگیری زد.
آن گروگانگیری با کشته شدن آمدی کولیبالی و چهار گروگان پایان گرفت.
همزمان با آن، سعید و شریف کواشی، مهاجمان به دفتر شارلی‌ابدو نیز در چاپخانه‌ای در نزدیکی پاریس یک نفر را گروگان گرفتند. این گروگانگیری با کشته شدن گروگانگیران و آزادی گروگان پایان یافت.

هیچ نظری موجود نیست: