نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ آذر ۲۹, شنبه

انار شب یلدا دانه‌ای ١٠٠٠ تومان!

انار شب یلدا دانه‌ای ١٠٠٠ تومان!
 





او هر کیلوگرم انار حدود ٤‌هزار تومان قیمت دارد و با این انارها که بیشتر وزنش مربوط به پوست ضخیم آن است یک کیلو انار تنها شامل ٤ عدد از این میوه می‌شود با این حساب می‌شود گفت قیمت هر انار حدود ١٠٠٠ تومان است. با این قیمت‌ها اگر بخواهید یک شب‌نشینی برگزار کنید باید میوه را شمرده و به میهمان تحویل بدهید!



هندوانه میناب  و انار دانه‌سیاه شیراز ویژه‌های شب یلدا
قیمت هندوانه در میادین میوه و تره‌بار تهران بین ٨٠٠ تا ١٥٠٠ تومان است. ارزان‌ترین هندوانه‌ها هندوانه‌های دزفولی هستند که به گفته فروشندگان به دلیل انباری بودنشان با نرخ کمتر به فروش می‌رسند. این فروشنده‌ها به «شهروند» می‌گویند هندوانه‌های انباری کیفیت پایین‌تری دارند و ممکن است به محض برش متوجه از بین رفتن بافت میوه و آبکی شدن آن شوید. هندوانه‌های میناب اما، نوبرانه‌های شب یلدا به شمار می‌آیند و با قیمتی حدود هر کیلوگرم ١٥٠٠ تومان به فروش می‌رسند. در خرده‌فروشی‌های سطح شهر قیمت هندوانه‌های دزفولی به ١٠٠٠ تا ١٥٠٠ تومان می‌رسد و هر کیلوگرم هندوانه‌های تازه و نوبرانه مینابی با نرخی بین ٢٠٠٠ تا ٢٥٠٠ تومان به فروش می‌رسد. مرغوب‌ترین انار شب چله، انار دانه سیاه شیراز است. فروشندگان می‌گویند این نوع انار معمولا در میادین میوه و تره‌بار عرضه نمی‌شود و قیمت هر کیلوگرم آن در خرده‌فروشی‌های سطح شهر تا حدود ١٠‌هزار تومان نیز می‌رسد. در مناطق مرکزی شهر هر کیلوگرم انار شیراز بین ٦ تا ٨‌هزار تومان قیمت دارد.

ارزان‌ترین انارهای میدان میوه و تره‌بار بین ٢ تا ٣‌هزار تومان قیمت دارد و میانگین قیمت انار در مناطق مرکزی شهر بین ٤ تا ٤٥٠٠ تومان است.
افزایش ٣٠٠ تومانی قیمت هر کیلوگرم انار و هندوانه خبر می‌دهد. این در شرایطی است که فعالان بازار میوه به «شهروند» می‌گویند در ‌سال گذشته قیمت هر کیلوگرم هندوانه بین ٥٠٠ تا ١٠٠٠ تومان بوده است و میانگین نرخ انار بین ٢٥٠٠ تا ٣٠٠٠ تومان بوده است.

بازار خشکبار و آجیل امسال بی‌رونق‌تر از همیشه
بازار خشکبار و آجیل در آستانه شب یلدا کم‌رونق‌تر از بازار میوه و شیرینی به نظر می‌رسد. خشوعی فروشنده خشکبار و آجیل در خیابان آذربایجان به «شهروند» می‌گوید: بازار خشکبار و آجیل چند سالی است که رونق گذشته را ندارد به‌ویژه این‌که امسال قیمت آجیل افزایش چشمگیر داشته و نرخ برخی از اقلام تا ٢ برابر نیز افزایش داشته است.

درحال حاضر قیمت پسته نسبت به‌ سال گذشته ثابت مانده است و هر کیلوگرم آن بین ٣٢ تا ٤٠‌هزار تومان به فروش می‌رسد اما قیمت فندق و تخمه ژاپونی افزایش قابل توجهی داشته است و علت آن نیز کمبود تولید و واردات این اقلام عنوان می‌شود. علاوه بر این قیمت برخی از انواع میوه‌های خشک و خشکباری مانند قیسی و برگه زردآلو افزایش قابل ملاحظه و حدود ٧٠‌درصد داشته است.

هیچ نظری موجود نیست: