نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ آذر ۲۶, چهارشنبه

با کمک نرم‌افزار «دتکت» از جاسوسی دولت‌ها در امان باشید!

با کمک نرم‌افزار «دتکت» از جاسوسی دولت‌ها در امان باشید!
به تازگی دو سازمان حقوق بشری از نرم‌افزاری با نام «Detekt» رونمایی کرده‌اند که با استفاده از آن می‌توان از وجود نرم‌افزارهای جاسوسی در رایانه آگاه شد.
سازمان عفو بین‌الملل و بنیاد مرزهای الکترونیک دو موسسه‌ای هستند که نرم‌افزار دتکت را ارائه‌ کرده‌اند و هدف از آن را «کمک به گروه‌های مدافع حقوق بشر، روزنامه‌نگاران و فعالان جامعه مدنی» اعلام کرده‌اند تا این گروهها بتوانند کارشان را بدون خطر آزار، سرکوب و جاسوسی انجام دهند.
سازمان عفو بین‌الملل همزمان با رونمایی از این نرم‌افزار اعلام کرده «فناوری‌های جدید به دولت‌ها امکان می‌دهند که نه تنها از ای‌میل‌ها جاسوسی کنند، بلکه به‌وسیله دستگاه‌های کنترل از راه دور، میکروفن یا دوربین وب را بدون آن که کسی متوجه شود فعال کنند.»
این سازمان ابراز امیدواری کرده که کاربران اینترنتی بتوانند با کمک این نرم‌افزار به مقابله با خواست دولت‌ها و حکومت‌ها برای کنترل شهروندان بپردازند.
نرم‌افزار دتکت به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی، ایتالیایی، عربی و امهری (از زبان‌های سامی رایج در شمال اتیوپی) قابل دریافت و استفاده است.

شیوه استفاده از نرم‌افزار

برای استفاده از این نرم افزار نخست آن را از سایت رسمی آن دریافت کنید.
پیش از نصب برنامه، از تمامی اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های در حال اجرا خارج شوید و همچنین ارتباط خود را با اینترنت قطع کنید. بسیار مهم است که در هنگام نصب دتکت، به اینترنت متصل نباشید چرا که برخی از نرم‌افزارهای جاسوسی، امکان مطلع شدن از نصب برنامه‌های ضد جاسوسی را دارند و ممکن است زمانی که در حال نصب این نرم‌افزار هستید، نرم‌افزارهای جاسوسی ارتباط خود را با رایانه شما به سرعت قطع کنند.
پس از نصب برنامه، آیکون کوچکی بر روی صفحه دسکتاپ ویندوز شما با نام Deterkt ظاهر می‌شود. بر روی این آیکون راست‌کلیک کرده و گزینه "Run As Administrator" را کلیک کنید.

در این مرحله نرم‌افزار از شما می‌خواهد که زبان دلخواه خود را انتخاب کنید. همانطور که گفته شد، دتکت در حال حاضر به زبان‌های « انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی، ایتالیایی، عربی و امهری» در دسترس است که طبیعتا انتخاب گزینه‌ی «انگلیسی» پیشنهاد می‌شود.
پس از انتخاب زبان، نرم‌افزار اجرا می‌شود و به طور خودکار شروع به اسکن و آنالیز رایانه شما می‌کند. بررسی رایانه شما توسط این نرم‌افزار ممکن است تا ۳۰ دقیقه طول بکشد. بهتر است در طول این زمان، از اجرای برنامه‌های دیگر خودداری کنید.
در مرحله آخر و پس از پایان اسکنینگ برنامه، پیامی توسط نرم‌افزار مبنی بر وجود یا عدم نرم‌افزار جاسوسی در رایانه شما نشان داده می‌شود.
البته این نرم‌افزار قابلیت تخریب نرم‌افزارهای جاسوسی را ندارد و تنها شما را از وجود این نرم‌افزارها مطلع می‌کند. در صورت وجود برنامه جاسوسی، پیامی مانند تصویر زیر در نرم‌افزار نشان داده می‌شود که از شما می‌خواهد فورا ارتباط با رایانه خود را قطع کنید و تا حل مشکل، به هیچ وجه به اینترنت متصل نشوید:
قابلیت‌های نرم‌افزار دتکت
در حال حاضر نسخه اولیه نرم‌افزار «دتکت» فقط برای ویندوز قابل تهیه شده و گفته می‌شود که این نرم‌افزار مي‌تواند بدافزارهای مخربی که توسط سازمان‌های تبلیغاتی به کار گرفته می‌شوند و یا ابزارهای جاسوسی پراستفاده مانند "BlackShades RAT (Remote Access Tool) and Gh0st RAT" را که توسط مجرمان اینترنتی استفاده می‌شوند، شناسایی کند.
دتکت با اینکه تا حد زیادی قابل اطمینان است، اما امنیت مطلق را تضمین نمی‌کند؛ بدین معنی که ممکن است یک نرم‌افزار جاسوسی در سیستم شما وجود داشته باشد اما دتکت از شناسایی آن ناتوان باشد.
کارشناسان معتقدند نرم‌افزار دتکت، احتمالا از شناسایی نسخه‌های جدید نرم‌افزارهای جاسوسی ساخته شده توسط  شرکت‌های "FinFisher" و "HackingTeam" ناتوان است.

هیچ نظری موجود نیست: