نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ آذر ۲۵, سه‌شنبه

بیش از ۱۲۰ نفر در حمله طالبان پاکستان به یک مدرسه کشته شدند


بیش از ۱۲۰ نفر در حمله طالبان پاکستان به یک مدرسه کشته شدند


مقام‌های دولتی پاکستان می‌گویند حداقل ۱۲۶ نفر در یورش نفرات طالبان پاکستان به یک مدرسه در پیشاور در شمال غربی کشور کشته‌ شده‌اند.
این مقام‌ها گفته‌اند که بیشتر کشته‌شدگان را دانش‌آموزان این مدرسه تشکیل می‌دهند. تعداد زیادی نیز در این حمله زخمی شده‌اند.
مقام‌های پاکستان گفته‌اند پنج یا شش پیکارجو که اونیفورم نیروهای امنیتی پاکستان را بر تن داشتند، وارد مدرسه شدند و سپس صدای تیراندازی و انفجار در محل شنیده شد.
این مهاجمان توسط نیروهای امنیتی کشته شده‌ یا خود را منفجر کرده‌اند.
دانش‌آموزانی که موفق به خروج از محل شده‌اند، گفته‌اند که مهاجمان وارد کلاس‌ها می‌شدند و شروع به تیراندازی می‌کردند.
تحلیل محمد وزیری، تحلیلگر مسایل پاکستان در بی‌بی‌سی: کشته شدن بیش از یکصد و بیست نفر که بیشتر آنها دانش‌آموز بودند شاید در قیاس با حملات چند سال اخیر ستیزه‌جویان در پاکستان بی‌سابقه باشد و می‌تواند تبعات مختلفی به همراه داشته باشد. ارتش و دولت پاکستان چه واکنشی نشان خواهند داد؟
نیروهای امنیتی محل را به محاصره در آورده‌اند و تلاش می‌کنند کنترل مدرسه را از دست مهاجمان در آورند.
این مدرسه توسط ارتش پاکستان اداره می‌شود.
ممنون حسین، رئیس‌جمهوری و نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان این حمله را محکوم کرده‌اند.
نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند نیز این حمله را محکوم کرده است.
آمبولانس‌ها در محل حضور دارند و ده‌ها دانش‌آموز به بیمارستانی در پیشاور منتقل شده‌اند.
عامر احمد خان سردبیر بی بی سی اردو می‌گوید بیشتر کشته‌شدگان را دانش‌آموزان زیر ۱۵ سال تشکیل می‌دهند. او می‌گوید این حمله و کشته شدن دانش‌آموزان، مردم پاکستان را در شوک فرو برده است.
گفته شده که بیشتر تلفات ناشی از یک انفجار انتحاری بوده است.
گفته شده که در هنگام حمله افراد مسلح طالبان، نزدیک به ۵۰۰ دانش‌آموز در این مدرسه حضور داشتند اما به گفته منابع رسمی، اکثر دانش آموزان از مدرسه تخلیه شده‌اند. در عین حال، مشخص نیست که چه تعداد از آنها به گروگان گرفته شده‌اند.
یک سخنگوی طالبان به بی‌بی‌سی گفت که این حمله در واکنش به عملیات ارتش پاکستان علیه پیکارجویان به اجرا گذاشته شده است.
گفته شده که در عملیات اخیر ارتش پاکستان علیه پیکارجویان در وزیرستان شمالی و منطقه خیبرپختونخوا، صدها نفر از اعضای طالبان کشته شده‌اند.
پیشتر یک کارگر مدرسه و یک دانش‌آموز در گفت‌و‌گو با شبکه تلویزیونی جئو پاکستان گفته‌ بودند که مهاجمان به سالن اجتماعات مدرسه حمله کردند. در زمان حمله، گروهی از مربیان نظامی مشغول آموزش کمک‌های امدادی به دانش‌آموزان بودند.

هیچ نظری موجود نیست: