نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ دی ۵, جمعه

نسرین ستوده:‌ تا زمان لغو حکم، به تحصنم ادامه می‌دهم


چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ ه‍.ش.

نسرین ستوده:‌ تا زمان لغو حکم، به تحصنم ادامه می‌دهم

نسرین ستوده که از روز ۲۹ مهر در اعتراض به حکم دادگاه انتظامی وکلا در مقابل کانون وکلای دادگستری مرکز در تهران تحصن کرده می‌گوید تا زمان لغو حکم محرومیتش به این تحصن ادامه خواهد داد.

نسرین ستوده، وکیل دادگستری می‌گوید تا زمانی‌ که حکم ۳ سال محرومیت‌اش از حرفه‌ی وکالت لغو نشود به تحصن خود ادامه خواهد داد.
او معتقد است که محرومیت حرفه‌ای زمانی می‌تواند اتفاق بیافتد که وکیلی عملی خلاف‌ شان وکالت یا عملی خلاف سوگندنامه انجام داده باشد حال آن که به گفته‌ی وی هیچ یک از وکلایی که وکالت متهمان سیاسی را بر عهده گرفته‌اند، عملی خلاف شان وکالت و سوگندنامه خود انجام نداده‌اند.
این وکیل دادگستری در گفتگو با «جرس» در پاسخ به این پرسش که «آیا بعد از تحصن٬ کانون وکلا اقدامی انجام داده است؟» هم گفت: «انتظار داشتم کانون وکلا در جهت ترمیم اقدامات خودش و لغو این حکم کاری انجام دهد که متاسفانه تا امروز هیچ اقدامی از سوی کانون وکلا صورت نگرفته است و باعث بسی تعجب است.»
وی همچنین در خصوص اینکه چرا کانون وکلا را برای تحصن انتخاب کرده گفت: «این محل را برای تحصن انتخاب کردم زیرا این حکم توسط کانون وکلا صادر شده اما هدف اصلی من وزارات اطلاعات و نهادهای امنیتی هستند که نباید در امور سازمان‌ها و نهادهای مستقل دخالت کنند.»
نسرین ستوده در خصوص دستاورد چنین تحصن‌هایی در جامعه هم گفت: «در حقیقت، ما در تمام اعتراضات مدنی که داشتیم به این صورت نبوده که به هیچ نتیجه‌ای نرسیده باشیم بلکه برخی از آن‌ها به نتیجه رسیده و برخی هم به نتیجه نرسیده است اما هر اقدام مدنی باید با در نظر گرفتن تمامی جوانب آن موضوع به وقوع بپیوندد. ما خواسته‌ای داریم که صادقانه آنرا مطرح می‌کنیم و در پس هر یک خواسته، هزار خواسته نامحدود دیگر وجود ندارد.»
گفتنی است در زمستان سال ۱۳۹۲ معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای اوین به عنوان شاکی خواستار ابطال پروانه‌ی وکالت خانم ستوده از سوی دادگاه انتظامی وکلا شدند. بعد از ۳ بار تشکیل دادگاه٬ کانون وکلا اعلام کرد که تعلیق موقت خانم نسرین ستوده به نظر دادگاه انتظامی کانون وکلا موضوعیت نداشته و رد شده است. با این حال مجددا درخواست رسیدگی به این پرونده از سوی شاکیان ارائه شد و در ‌‌نهایت کانون وکلا تحت فشار نیروهای اطلاعاتی و امنیتی٬ نسرین ستوده را به ۳ سال محرومیت از وکالت محکوم کرد.
ستوده از روز ۲۹ مهر در اعتراض به حکم دادگاه انتظامی وکلا در مقابل کانون وکلای دادگستری مرکز در تهران تحصن کرده است.

هیچ نظری موجود نیست: