نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ دی ۵, جمعه

علیرضا رسولی پس از 46 روز اعتصاب غذا در آستانه مرگ قرار گرفته است

علیرضا رسولی پس از 46 روز اعتصاب غذا در آستانه مرگ قرار گرفته است




مسوولان زندان ارومیه تاکنون به خواسته‌های این زندانی سیاسی مبتلا به سرطان عمل نکرده‌اند

پس از پایان اعتصاب جمعی از زندانیان سیاسی محبوس در ارومیه، علیرضا رسولی امروز پنج‌شنبه ۴ دی‌ماه، 46امین روز از اعتصاب غذای خود را پشت سر گذاشته و توامان نگرانی‌ها نسبت به مرگ وی افزایش یافته است.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پس از پایان 33 روز اعتصاب غذای جمعی از زندانیان سیاسی محبوس در ارومیه در ساعات پایانی شب دوشنبه هفته جاری، وکیل یکی از زندانیان سیاسی ارومیه از ادامه اعتصاب غذای علیرضا رسولی در 46امین روز اعتراض این زندانی مبتلا به سرطان به عدم رسیدگی پزشکی و درمان مناسب خبر داد. این وکیل دادگستری از وضعیت خطرناک وی ابراز نگرانی کرده است و گفته که مسوولان باید به صورت اورژانسی به وضعیت وی رسیدگی کنند.
گفته شده این زندانی بیمار از 19 آبان‌ماه یعنی 10 روز پیش‌تر از 27 زندانی معترض دیگر بند 12، در اعتراض به عدم رسیدگی به وضعیت درمانی‌اش از سوی مسوولان زندان مرکزی ارومیه دست به اعتصاب غذا زده است و کماکان در اعتصاب به سر می‌برد.
این زندانی سیاسی دیروز چهارشنبه 3 دی‌ماه 1393، به دلیل قرار گرفتن در وضعیت حاد جسمی، به بیمارستانی خارج از زندان منتقل شده و پس از گذشت چند ساعت بدون اینکه اقدامی برای درمان وی انجام و یا از سوی مسوولان به خواسته‌های وی عمل شود، دوباره به زندان بازگردانده شد.
وکیل یکی از زندانیان سیاسی که نخواست نامش فاش شود، طی تماسی تلفنی با «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» با خطرناک خواندن شرایط علیرضا رسولی گفت: «این زندانی سیاسی 10 روز پیش از دیگر زندانیان سیاسی این بند، دست به اعتصاب غذا زده و پس از شکستن اعتصاب غذای بقیه زندانیان، وی کماکان به دلیل نگهداری در زندان و عدم درمانش از سوی مسوولین، به اعتصاب خود ادامه داده و هم‌اکنون در اعتصاب غذا است و خطر جدی مرگ وی را تهدید می‌کند.»
این وکیل دادگستری همچنین افزود: «پزشکان این زندانی تشخیص داده‌اند که در صورت نگهداری وی در زندان و عدم تحقق خواسته‌های قانونی وی در خصوص برخورداری از درمان و امکانات پزشکی مناسب، مرگ وی حتمی است و باید فوری در بیمارستان خارج از زندان بستری و تحت نظر پزشکان متخصص قرار گیرد.»
علیرضا رسولی به دلیل بیماری سرطان (تومور) در ناحیه هر دو زانوی پا، پوکی استخوان لگن و همچنین کوتاه شدن یکی از پا‌هایش، وضعیت دردآوری داشته و خواسته‌ی مشخص و معین خود را در چهارچوب آیین‌نامه زندان‌ها مبنی بر اقدام فوری برای درمان وی از سوی مسوولین و رسیدگی پزشکی و برخورداری از امکانات درمانی مناسب، دست به اعتصاب غذا زده است.
مسوولین زندان تاکنون از فرستادن این زندانی به مراکز درمانی خارج از زندان جهت مداوا و عمل خودداری کرده‌اند و حتی مسوولان زندان اجازه نداده‌اند داروهایی را که پزشک متخصص در خارج از زندان برای وی تجویز کرده است، تحویل این زندانی شود.
برخی از هم‌بندی‌های علیرضا رسولی گفته‌اند این زندانی سیاسی در آستانه مرگ قرار گرفته است.
پنج‌شنبه ۴ دی‌ماه ۱۳۹۳ - ۲۵ دسامبر ۲۰۱۴

هیچ نظری موجود نیست: