نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۶ اسفند ۱۷, پنجشنبه

ده‌ها نفر از شرکت‌کنندگان در تجمع روز زن در تهران بازداشت شدند


تجمع هشت مارسحق نشر عکسUGC
Image captionماموران امنیتی پس از زمان کوتاهی تجمع‌کنندگان را بازداشت یا پراکنده کردند
شماری از شرکت‌کنندگان در تجمع روز جهانی زن در تهران، که بنا بود در مقابل ساختمان وزارت کار انجام شود، بازداشت شده‌اند.
به گفته شاهدان ده‌ها نفر بازداشت و به کلانتری‌های گیشا و وزرا منتقل شده‌اند. گفته می‌شود ماموران زن پلیس و لباس‌ شخصی‌ها نیز در برخورد با تجمع‌کنندگان نقش داشته و برخی از آنان را کتک زده‌اند.
برخی از گزارش‌ها نیز حاکی از بازداشت بیش از ۸۰ نفر است و به نوشته بعضی از شاهدان عینی در شبکه های اجتماعی، تعدادی از بازداشت شدگان پنجشنبه شب آزاد شده اند.
برگزارکنندگان تجمع هشت مارس در بیانیه‌ای به شرایط نامناسب اشتغال زنان در ایران پرداخته و گفتند "زنان عمدتا و به ناچار نیروی کار مشاغل غیررسمی را تشکیل می‌دهند و با اشتغال در کارگاه‌های کوچک و یا دستفروشی و ... از حداقل‌های قانون کار نیز بی‌بهره‌اند."
آنها خواهان رفع تبعیض جنسیتی در بازار کار شده و درخواست‌هایی چون "دستمزد برابر با مردان، افزایش حداقل دستمزد زنان کارگر و ملزم کردن کارفرمایان بخش خصوصی به اعطای حق مرخصی زایمان به زنان و تضمین بازگشت زنان به کار پس از پایان دوره مرخصی زایمان" را مطرح کردند

هیچ نظری موجود نیست: