نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۶ اسفند ۱, سه‌شنبه

بازداشت مشاور رسانه‌ای بنیامین نتانیاهو

تاکنون نخست‌وزیر اسرائیل درگیر دو پرونده اتهام "فساد مالی" بود. حال پرونده دیگری در زمینه "رانت اقتصادی به یک شرکت مخابراتی" به پرونده‌های پیشین افزوده شده است. اپوزیسیون خواستار برگزاری انتخابات پیش‌رس شده است.
بازداشت مشاوران بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل
بازداشت مشاوران بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، موفق شد در کنفرانس امنیتی مونیخ با در دست ‌گرفتن قطعه‌ای که به گفته ‌او تکه‌ای از یک پهپاد ایرانی بود، توجه جهانی را به ‌خود جلب کند. علیرغم این موفقیت اما نتانیاهو این‌روزها در اسرائیل با مشکل اتهام "فساد مالی" روبرو است.
در روزهای اخیر پلیس اسرائیل دو نفر از نزدیکان نتانیاهو را برای بازپرسی به‌طور موقت بازداشت کرده که یکی از آن‌ها مشاور رسانه‌ای خانواده نتانیاهو است.
بر اساس اتهام‌های جدید "رانت اقتصادی در اختیار بزرگترین شرکت مخابراتی اسرائیل قرار داده شده و در مقابل یکی از سایت‌های خبری وابسته به این شرکت، گزارش‌های تبلیغاتی و مثبتی از نتانیاهو منتشر کرده است".
زمان نامناسب برای طرح اتهام‌های جدید
هفته گذشته پلیس اسرائیل به دادستان توصیه کرد که در زمینه دو مورد فساد اقتصادی علیه رئیس دولت این کشور شکایت کند.
به گزارش رسانه‌ها، مشاور رسانه‌ای خانواده نتانیاهو که اکنون بازداشت شده، سال‌ها قبل نیز تلاش کرده بود با پرداخت رشوه به یک قاضی زن تحقیقات علیه سارا نتانیاهو، همسر نخست وزیر را متوقف کند.
 شائول الوویچ، بزرگترین سهامدار گروه بیزک، بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی اسرائیل
شائول الوویچ، بزرگترین سهامدار گروه بیزک، بزرگترین شرکت مخابراتی اسرائیل
در زمینه جدید‌ترین اتهام "دادن رانت به یک شرکت مخابراتی" از سوی نتانیاهو همچنین "شائول الوویچ"، بزرگترین سهامدار این شرکت به همراه همسر و پسرش که با خانواده نتانیاهو دوستی نزدیک دارند، بازداشت شده‌اند.
خواست برگزاری انتخابات پارلمانی پیش‌ از موعد
طرح اتهامات جدید علیه نتانیاهو هنوز بر ائتلاف دولتی تاثیری نداشته است. نفتالی بنت، رهبر حزب راست افراطی "خانه یهودی"، می‌گوید: «در بعد اخلاقی رای‌دهندگان تصمیم می‌گیرند و در بعد خلاف‌کارانه ماجرا نیز دستگاه قضایی.»
بنت می‌افزاید: «تا موقعی که خلاف آن اثبات نشده، نخست وزیر بی‌گناه است و ما از هر اقدامی که بخواهد منجر به سقوط دولت یا کناره‌گیری نخست وزیر شود، خودداری می‌کنیم.»
همزمان "یائیر لاپید" از حزب اپوزیسیون "آینده آنجا است" (یش عتید) که در نظرسنجی‌ها از آرای بالایی برخوردار است خواستار کناره‌گیری نتانیاهو و برگزاری انتخابات جدید شده و گفته است: «اگر او نمی‌خواهد استعفا بدهد، می‌تواند به مرخصی برود و کسی را از حزب لیکود به‌طور موقت به‌عنوان نخست ‌وزیر معرفی کند. او با این کار اصل تغییر دولت فقط از طریق انتخابات را هم حفظ کرده است.»
نظرسنجی‌هایی که پس از "توصیه پلیس به دستگاه قضایی در مورد اعلام شکایت علیه نتانیاهو" صورت گرفت نشان می‌دهند که اکثریت شهروندان اسرائیل خواستار کناره‌گیری نتانیاهو هستند.

هیچ نظری موجود نیست: