نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۶ تیر ۷, چهارشنبه

کشیش‌های کاتولیک در استرالیا 'کودکان را آزار جنسی داده‌اند'

  • 6 فوریه 2017 - 18 بهمن 1395
گزارش نهایی درباره آزار جنسی کودکان در کلیساها پایان امسال منتشر می‌شودحق نشر عکسTHINKSTOCK
Image captionگزارش نهایی درباره آزار جنسی کودکان در کلیساها پایان امسال منتشر می‌شود
بر اساس یک تحقیق درباره آزار جنسی سازمان‌یافته در استرالیا٬ ادعا شده هفت درصد کشیش‌های کاتولیک در سال‌های بین ۱۹۵۰ تا ۲۰۱۰ کودکان را آزار داده‌اند.
حدود ۴۵۰۰ نفر ادعا کرده‌اند که در سال‌های ۱۹۸۰ میلادی تا ۲۰۱۵ قربانی آزار جنسی کشیشان بوده‌اند.
کمیته تحقیق درباره آزار جنسی کودکان در سازمان‌ها که در این زمینه تحقیق می‌کند٬ با این افراد گفت‌وگو کرده است. این بزرگ‌ترین تحقیقی است که در زمینه آزارجنسی سازمان‌یافته در استرالیا انجام شده است.
این کمیته همچنین درباره آزار جنسی در سایر نهادهای غیرمذهبی این کشور هم تحقیق کرده است.
پیش‌تر گزارش‌هایی درباره اظهارات هولناک تعدادی از استرالیایی‌ها درباره آزار جنسی توسط کشیش‌ها منتشر شده بود اما ابعاد ماجرا تا امروز فاش نشده بود.
کمیته تحقیق درباره آزار جنسی سازمان‌یافته کودکان نتیجه تحقیق خود را امروز منتشر کرده است.
در همین زمینه:
گیل فرنس٬ رییس گروه وکلای همکار این کمیته در سیدنی٬ می‌گوید داستان قربانیان "به شکل اسفناکی مشابه" همدیگر بوده است: "به ادعاها در این زمینه رسیدگی نشده. به کودکانی که گزارش داده‌اند٬ بی‌توجهی شده یا بدتر از آن تنبیه شده‌اند. کشیش‌ها و چهره‌های مذهبی منتقل شده‌اند بدون آن‌که در جای جدید چیزی درباره گذشته آنان بدانند."
آمار تکان‌دهنده
به گفته رییس گروه وکلای کمیته تحقیق درباره آزار جنسی٬ در سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۵ میلادی ۴۴۴۴ کودک در بیش از هزار موسسه کاتولیک در سراسر استرالیا آزار جنسی دیده‌اند.
به طور متوسط سن دختران مورد آزار ۱۰ سال و نیم و پسران ۱۱ سال و نیم بوده است. به طور میانگین بیش از ۳۳ سال طول کشیده تا هر مورد آزار کودکان گزارش داده شود.
این کمیته میزان آزار جنسی در میان کلیساهایی زیر نظر ده فرقه کاتولیک را دسته‌بندی کرده و به این نتیجه رسیده که در چهار گروه بیش از یک پنجم چهره‌های مذهبی به آزار جنسی متهم شده‌اند. کلیساهای 'سنت جان گاد برادرز' در راس این گروه‌ها است.
جرج پرل بالاترین مقام مذهبی کاتولیک استرالیاستحق نشر عکسGETTY
Image captionجرج پرل بالاترین مقام مذهبی کاتولیک استرالیاست
کمیته عالی تحقیق درباره آزار جنسی کودکان که در سال ۲۰۱۳ تاسیس شده است٬ درباره آزار جنسی و فیزیکی در مدرسه‌ها٬ موسسات ورزشی٬ و نهادهای مذهبی استرالیا تحقیق می‌کند.
به گفته خانم فرنس٬ ۶۰ درصد کل آزارهای گزارش شده در نهادهای مذهبی اتفاق افتاده که در این میان نزدیک دو سوم اتهام‌ها متوجه کلیساهای کاتولیک است.
فرانسیس سالیوان٬ مدیر شورایی که مسئول هماهنگی با کلیساها در زمینه این تحقیق است٬ می‌گوید بر اساس آمار به دست آمده٬ کلیسا در حفاظت از کودکان "بسیار کوتاهی" کرده است.
او می‌گوید: "به عنوان کاتولیک‌ها٬ سرمان را از شرم پایین می‌اندازیم. این آمار تاسف‌بار٬ غیرقابل دفاع و حیرت‌آور است."
واتیکان در جریان این تحقیق است و از نزدیک آن را دنبال می‌کند. کاردینال جرج پرل زمانی که در استرالیا بود در تحقیقات درباره چگونگی برخورد کلیسا با این موضوع شهادت داده‌ بود. او پیش از آن‌که مشاور مالی ارشد پاپ٬ رهبر کاتولیک‌های جهان٬ شود بالاترین مقام مذهبی کاتولیک در استرالیا بود.
چند مقام عالی مذهبی کاتولیک در استرالیا قرار است به زودی در این‌باره شهادت دهند. نتیجه نهایی کمیته تحقیق تا پایان سال جاری میلادی منتشر خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست: