نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ بهمن ۲۳, شنبه

آب و برق در ۱۱ شهر خوزستان قطع شد

گریز کارگران معدن از طوفان شن
امروز صبح به دنبال گرد و خاک و مهشدید در استان خوزستان ایران آب و برق در عموم مناطق ۱۱ شهر، از جمله اهواز، مرکز این استان، قطع شد.
گفته شده که گرد و غبار روزهای گذشته و مه و رطوبت شدید امروز باعث شده است که خاک وارد تجهیزات انتقال برق شده و آنها را از کار بیندازد. با قطع برق پمپ‌های آب در تصفیه‌خانه‌ها نیز از کار افتاده‌اند.
خبرگزاری مهر می‌گوید موبایل‌های شهروندان نیز با اختلال‌هایی مواجه بوده است.
به گفته یک مقام نفتی قطع برق باعث شد تولید نفت در خوزستان ۷۰۰ هزار بشکه کاهش یابد.
رطوبت هوا در مناطقی از خوزستان ۹۷ درصد گزارش شده است.
به گفته غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، پنج نیروگاه رامین، زرگان، ماهشهر، خرمشهر و آبادان از مدار خارج شدند. البته ساعاتی بعد چهار نیروگاه کار را از سر گرفتند و برق در مناطقی وصل شد.
رسانه‌های ایرانی گزارش می‌دهند که هزاران نفر از اهالی خوزستان پس از مراجعه به مدارس، دانشگاه‌ها و اداره‌ها متوجه شدند که به دلیل قطع آب و برق تعطیل شده‌اند.
گزارش شده که عدم اطلاع رسانی درباره تعطیلی‌ها در کنار از کار افتادن شماری از چراغ‌های راهنمایی، به ترافیک سنگین در برخی شهرها منجر شده است.
حمید چیت‌چیان، وزیر نیروی ایران به اهواز رفته و در استانداری خوزستان جلسه ستاد بحران تشکیل شده است.
آب و برق در ۱۱ شهر خوزستان قطع شدحق نشر عکسMEHR
Image captionچند استان ایران در سال‌های اخیر با تشدید مشکل گرد و غبار روبرو بوده‌اند
آقای چیت‌چیان از مردم خوزستان برای مشکلات به وجودآمده عذرخواهی کرده و گفته است که هزار میلیارد تومان بودجه برای تعمیر و تجهیز شبکه برق خوزستان اختصاص داده می‌شود.
محمود دشت بزرگ، مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان، گفته است که "در شرایط نامتعارف آب و هوایی مانند گرد و خاک شدید با غلظت بسیار بالا حادثه اخیر دور از تصور نیست."
اهواز، کارون، باوی، حمیدیه، هندیجان، دشت آزادگان، شادگان ، آبادان، خرمشهر، هویزه و ماهشهر شهرهایی هستند که قطعی آب و برق زندگی شهروندان در آنها را مختل کرده است.
چند استان ایران در سال‌های اخیر با تشدید مشکل گرد و غبار روبرو بوده‌اند. این مشکل به ویژه در خوزستان و سیستان و بلوچستان مکررا به اختلال در روند عادی زندگی شهروندان منجر شده است.

هیچ نظری موجود نیست: