نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۶ تیر ۲۴, شنبه

بیانیه انجمن حمایت از حقوق کودکان درباره قتل دلخراش آتنا اصلانی



بیانیه انجمن حمایت از حقوق کودکان
درباره قتل دلخراش آتنا اصلانی



انتشار خبر قتل آتنا اصلانى کودک ٧ ساله‌ى پارس‌آبادی، پس از گذشت ٢٠ روز از زمان گم شدن وى، احساسات عموم را جریحه‌دار نمود و تلنگری هرچند پر تکرار بر افکار عمومى بود تا نسبت به باز‌شناسی نقش محیط و اجتماع در چرایی تحقق چنین جنایت‌های دردناکی تعمیق بیشتری داشته باشد.

این کودک معصوم بیش و پیش از آنکه قربانی اندیشه و رفتار غیرانسانى یک مجرم سابقه‌دار شود، قربانی ناآگاهی‌هایی شده است که اجتماع در رفع آن‌ها آنگونه که شایسته باشد همت نگمارده، قطعا اجتماع نیز دربرگیرنده تمامی نهاد‌ها از اصلی‌ترین آنکه خانواده است تا دیگر نهادها خواهد بود.

انجمن حمایت از حقوق کودکان به واقع امیدوار است که با آموزش مستمر خانواده‌ها به ویژه کودکان، آگاهى‌های رفتاری را افزایش داده تا متعاقب مسوولیت‌پذیرى اجتماعى همگان، محیطی امن‌تر را برای کودکانمان شاهد باشیم. بی‌تردید توجه نهاد دادگسترى و قوه قضاییه به روان درمانى مجرمان جرایم منافى عفت و جرایم علیه حیات، امری است مورد پذیرش و در دست اقدام، اما نیازبه اراده‌ای صدچندان دارد.

معطل ماندن لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در مجلس، همچنین اجرای ضعیف قانون حمایت از کودکان و نوجوانان مصوب سال ۱۳۸۱، همگی مسبب وقوع چنین حوادثی می‌باشند، وقت آن است که رسانه‌ها و مسئولین برای حساس‌سازی جامعه نسبت به موارد مزبور وارد عمل شوند.

از آنجایی که حقوق کودکان به دلایل روشن مورد حمایت ویژه‌ى قوانین داخلى و قواعد بین‌الملل است، جنایت علیه آتنا اصلانى ٧ساله، نقض آشکار و دردناک حقوق کودک محسوب و محکوم نمودن آن نیز بی‌توجه به چرایی آن مفید به فایده نخواهد افتاد.

انجمن حمایت از حقوق کودکان ضمن تقاضای رسیدگى قانونمند و همه‌جانبه نسبت به ابعاد مختلف پرونده مذکور، توجه به راهکارهای پیش گیرانه و افزایش آگاهی عموم را خواست نهادهای مدنی از دستگاه‌های اجرایی دانسته و در این خصوص آماده ارائه هرگونه همکاری می‌باشد.

انجمن حمایت از حقوق کودکان
بیست و دوم تیرماه یکهزار و سیصدو نودو شش

هیچ نظری موجود نیست: