نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۶ تیر ۱۴, چهارشنبه

محمد جواد لاریجانیدر ایران زندانی سیاسی نداریم

 محمد جواد لاریجانیدر ایران زندانی سیاسی نداریم

Iran Javad Larijani (Irna)


ا «ما در کشور عنوان زندانی سیاسی نداریم. اگر جرم سیاسی نهایی شود ممکن است این اتهام مطرح شود.»
زندانی سیاسی، "واژه‌ای غربی‌"
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در ادامه سخنانش گفته است: «اصطلاح جرم سیاسی درست نیست و غربی‌ها آن را به کار می‌برند تا به تخلف قانونی تقدسی بدهند.»
او همچنین تاکید کرده است: «ما برای آزاردهی، متهمان را در کنار کسی قرار نمی‌دهیم. این اتهام بدی است که به قوه قضاییه می‌زنند.»
نماینده حقوق بشر جمهوری اسلامی در این نشست خبری از "دستگاه امنیتی" تشکر کرده، زیرا «نهایت همکاری را با ما دارند.» 
سازمان‌های حقوق بشری پیوسته به وضعیت زندانیان سیاسی در ایران اعتراض کرده و خواهان آزادی بی‌قید و شرط آنها شده‌اند. زندانیان نیز بارها در نامه‌های سرگشاده‌ای که در اینترنت پخش می‌شوند، خواستار بهبود وضعیت بهداشتی و غذایی خود شده‌اند. 
هنگامه شهیدی، یکی از زندانیان عقیدتی که در اعتراض به وضعیت خود در زندان دست به اعتصاب غذا زد
هنگامه شهیدی، یکی از زندانیان عقیدتی که در اعتراض به وضعیت خود در زندان دست به اعتصاب غذا زد
"برکات انقلاب اسلامی"
 در ادامه گزارش خود می‌نویسد: «دبیر ستاد حقوق بشر قوه‌ قضاییه آزادی بیان و آزادی اجتماعی را از برکات انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: ما در عمل باید از این آزادی پاسداری کنیم. باید چارچوب آزادی را بشناسیم و به آن عمل کنیم.»
لاریجانی همچنین خواستار استفاده از "دکترین آتش به اختیار" رهبر جمهوری اسلامی و مبارزه با "هژمونی آمریکا" شده و تاکید کرده است: «این احتیاج به فرهنگ‌سازی دارد. من از فحش به خودم ناراحت نمی‌شوم، ترجیح می‌دهم فحش باشد بهتر است تا صدایی نباشد».
مقامات ایران از به‌کار بردن واژه "سیاسی" برای زندانیان عقیدتی و مخالف نظام اسلامی پرهیز می‌کنند و آنها را "زندانی امنیتی" می‌نامند.
در مارس سال گذشته میلادی علی اصغرجهانگیر، رئیس "سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور" نیز در حاشیه "نشست عالی‌رتبه سی‌ویکمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد" در جمع خبرنگاران گفت: «در کشور ما زندانی سیاسی به تعریفی که در زندان‌های جهان ارائه می‌شود وجود ندارد. ما تعداد ناچیزی زندانی امنیتی داریم. یعنی کسانی که امنیت کشور را به خطر انداخته‌اند.»

هیچ نظری موجود نیست: