نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۶ خرداد ۲۶, جمعه

گزارش‌ خبرگزاری فرانسه در مورد 'بچه‌بازی' در افغانستان جایزه گرفت

پسری در جنوب افغانستانحق نشر عکسAFP
Image captionپدیده دیرینه "بچه‌بازی" یکی از بدترین تخلفات حقوق بشری در افغانستان است که عاملان آن معمولا زورمندان و فرماندهان محلی هستند
دفتر خبرگزاری فرانسه در کابل برای گزارش‌"افشاگرانه" در مورد پدیده "بچه‌بازی" در افغانستان برندهیک جایزه معتبر روزنامه‌نگاری در آسیا شده است.
انوچ چوپرا، مسئول این دفتر و گروه روزنامه‌نگاران، عکاسان و فیلم‌برداران این خبرگزاری در کابل جایزه "بهترین گزارش‌دهی حقوق بشر" انجمن ناشران آسیا (سوپا) را برای گزارش اختصاصی در مورد اینکه طالبان چگونه از "بچه‌بازی" برای نفوذ در صفوف نیروهای امنیتی افغانستان استفاده می‌کنند، بدست آوردند.
این جایزه دیروز در هنگ‌کنگ اعلام شد و داوران این جایزه از آنچه "کار تحقیقاتی عالی در یکی از دشوارترین مناطق جهان برای گزارش‌ از سواستفاده‌های تکان‌دهنده" خواندند، ستایش کردند.
خبرگزاری فرانسه سال گذشته در یک رشته گزارش به پدیده "بچه‌بازی" در افغانستان پرداخت و اینکه شورشیان طالبان چگونه از این پدیده برای انجام "حملات خودی" در میان نیروهای امنیتی افغانستان استفاده می‌کنند.
گروه طالبان این گزارش خبرگزاری فرانسه را رد کرده است.
برندگان دیگر جوایز سوپا عبارتند از واشنگتن‌پست برای سلسله گزارش‌هایش در مورد خشونت و بی‌عدالتی علیه زنان در هند و روزنامه فایننشال تایمز برای گزارشی در مورد نئومائوئیسم در چین.

هیچ نظری موجود نیست: