نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ اسفند ۴, چهارشنبه

واردات بی رویه تخم آفتابگردان خارجی، کمر اقتصاد بزرگترین میدان خشکبار خاورمیانه را شکسته و چند سالی است که ضربه مهلکی بر پیکره تولیدکننده این محصول استراتژیک وارد آورده و بلای جان کشاورزان خوی و چایپاره شده است.واردات بی رویه تخم آفتابگردان چینی، بزرگترین میدان خشکبار خاورمیانه را به زانو در آورد. نزدیک به ۷۰ درصد زمینهای کشاورزی شهرستانهای خوی و چایپاره زیر کشت تخمه های آفتابگردان و کدو قرار دارد و بیش از ۳۰۰۰ نفر در میدان خشکبار این شهرستان به عنوان بزرگ ترین میدان خشکبار خاورمیانه، به صورت مستقیم مشغول به فعالیت می باشند ولی چند سالی است به دلیل واردات بی رویه تخمه از کشورهایی همچون چین و کانادا، در مرز ورشکستگی قرار گرفته اند.

اکنون سرگردانی کشاورزان به دلیل هجوم تاجران واردکننده است. متاسفانه بازار سیاه در ایام عید حسابی گرم است بازاری که در آن واردات بی کیفیت و قاچاق خرید و فروش می شود و مشتریان بیش از هر زمانی در روزهای پایانی سال شاهد عرضه این محصولات هستند.بدین ترتیب ، واردات بی رویه تخمه آفتابگردان خارجی، کمر اقتصاد بزرگترین میدان خشکبار خاورمیانه را شکسته و چند سالی است که ضربه مهلکی بر پیکره تولیدکننده این محصول استراتژیک وارد آورده و بلای جان کشاورزان خوی و چایپاره شده است.

 نزدیک به ۷۰ درصد زمینهای کشاورزی شهرستانهای خوی و چایپاره زیر کشت تخمه های آفتابگردان و کدو قرار دارد و بیش از ۳۰۰۰ نفر در میدان خشکبار این شهرستان به عنوان بزرگ ترین میدان خشکبار خاورمیانه، به صورت مستقیم مشغول به فعالیت می باشند ولی چند سالی است به دلیل واردات بی رویه تخمه از کشورهایی همچون چین و کانادا، در مرز ورشکستگی قرار گرفته اند.

هیچ نظری موجود نیست: