نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ بهمن ۹, شنبه

شمس الدین امانتی: سقف۳۰ کلاس درس در قصر قند، بر اثر بارندگی فروریخت؟!



به گزارش ایرنا، «اقشار مختلف مردم در استان سیستان و بلوچستان برای نزول باران این رحمت الهی دست به دعا و اقامه نماز باران در برخی مناطق برداشته و به ذبح گوسفند و بز و نذر و نیاز پرداختند که به یکباره رحمت خداوندی نازل شد.»
اما بارش این«رحمت الهی»چندان هم بدون تلفات جانی و مالی برای مردم زحمتکش ساکن در استان سیستان و بلوچستان نبود تا جاییکه براساس اعلام سازمان هواشناسی استان و اخطاریه جّوی با تداوم چند روزه سبب بروز سیلاب، طغیان رودخانه ها، روان آب و آبگرفتگی معابر در ۱۲ شهرستان جنوبی این استان شد که در نهایت سبب بروز تصادفات شد و منجر به «مرگ ۵ نفر و مجروح شدن ۹ نفر در جاده های سیستان و بلوچستان شد.»
مدارس این استان هم بی نصیب از این«رحمت الهی» نبودند تا جاییکه «حمیرا ریگی» فرماندار شهرستان «قصرقند» در گفت ‌و گو با خبرنگار تسنیم، گفت «در پی بارندگی ۵ روز اخیر (۳۰ دی تا پنجم بهمن ماه جاری) سقف۳۰کلاس درس شهرستان«قصرقند» در استان سیستان و بلوچستان در پی بارش‌های اخیر فرو ریخت که خوشبختانه تلفات انسانی در این مدارس را نداشت، قرار است از روز شنبه هفته آینده کلاس‌های درس تخریب شده در پی بارندگی در چادر تشکیل شود.»
به دنبال سانحه دلخراش ساختمان «پلاسکو» و جانباختن تعدادی از کارگران زحمتکش آتش نشانی و صاحبان مغازه های این ساختمان بی کفایتی، بی مبالاتی و عدم احساس مسئولیت از جانب مسئولین و کاربدستان فاسد رژیم اسلامی، در قبال جان و مال مردم زحمتکش بار دیگر به وضوح نشان داد که دعای کمیل، نماز بر میت، ذبح گوسفند و نذر و نیاز در هیچ کجای این دنیای پهناور قادر به پیشگیری از فرو ریختن ساختمان پلاسکو و سقف مدارس«قصر قند»بر سر مردم بی دفاع را نخواهد گرفت. این توهم پراکنی که به منظور فریب افکار عمومی توسط خبرگزاری های وابسطه به رژیم اسلامی، انتشار علنی می یابد محلی از اعراب نداشته و نخواهد داشت.
این ریزش و تخریب نه با«رحمت الهی»و نه با«شفقت» امامان و مراجع تقلید، متوقف نخواهد شد. نبود امکانات اولیه گرمایشی، عدم سیستم ایمنی و قدمت ساختمان پلاسکو، سقف چوبی و دیوار خشتی مدارس«قصر قند»از جمله عوامل اصلی این نوع از تخریب هایی هستند که بر طبق روال معمول هزینه تعمیر و باز سازی این مکان ها به قدمت عُمر رژیم اسلامی، از سفرە خالی خانوادە دانش آموزان مناطق محروم و حاشیە نشین شهرها به حساب بانکی مسئولین فاسد رژیم و باندهای مافیای سپاه پاسداران واریز شدە و خواهد شد.
طبق اظهارات«مرتضی رئیسی»رئیس سازمان نوسازی و تجهيز مدارس «۱۰درصد از مدارس کشور تخریبی است و اگر بودجه داشتیم همین امروز تخریب می شد. همچنین ۲۰ درصد مدارس کشور هم نیازمند مقاوم سازی و بهسازی است که نیازمند ۳ میلیارد دلار بودجه است.» این در حالی است که بر طبق آمار خود رژیم حدود ۱۸ هزار کلاس درس در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد که به گفته «علیرضا راشکی»مدیرکل نوسازی مدارس استان سیستان و بلوچستان حدود ۶ هزار و ۲۰۰کلاس درس در سطح این استان تخریبی و ۵۹۷ کلاس نیز خشتی و گلی است، که تعدادی از این نوع از کلاسهای تخریبی در شهرستان«قصرقند»واقع شده اند.
سقف ۳۰ کلاس از این ۶ هزار و ۲۰۰ کلاس تخریبی در شهرستان«قصر قند»تا یک هفته پیش«سرپناهی» بود برای حداقل ۱۰۰۰دانش آموز و معلم آنها در محروم ترین و نا امن ترین استان تحت حاکمیت رژیم اسلامی، که به دنبال این بارندگی یا به عبارتی دیگر نزول«رحمت الهی»، قرار است دانش آموزان این تعداد از مدارس که سقف کلاس آنها فرو ریخته از روز شنبه در«چادر»درس بخوانند؟!
«امین اله ریگی»، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، در یادداشتی ارسالی به «انصاف نیوز» درباره‌ی سیل اخیر در استان سیستان و بلوچستان و مقایسه ی آن با توجه مسوولان به حادثه ی پلاسکو نوشته است یادداشتی که در اختیارتان است «حرف دل چند میلیون هم وطن شما از سیستان و بلوچستان است. است ما محروم‌ترین استان کشور است، ما از بسیاری از نعماتی که شما در شهرهای خود دارید محروم هستیم که مهم‌ترین آن‌ها توجه مسوولان کشور است.
- آیا خبر دارید بیشترین آمار بیماری سل در کشور برای پاره‌ی تن ایران، سیستان و بلوچستان است؟!
- آیا می‌دانید بیمارستان‌های ما از هر مکان دیگر در استان شلوغ‌تر هستند؟!
- آیامی‌دانید در سیستان سالانه حدود ۲۰۰ روز طوفان و گرد غبار تا چندین برابر حد استانداردهای جهانی را داریم و این منطقه یکی از آلوده‌ترین مناطق جهان است؟
- آیا می‌دانید استان ما هنوز گاز ندارد؟! و … .
این باران چند روز اخیر با تدبیر درست و مدیریت صحیح می‌توانست خبر از آبادانی منطقه‌ای دهد، اما
در اثر سوء مدیریت درست تبدیل به سونامی شد که مرگ، تخریب و آوارگی در پی داشت.
لطفاً فکری به حال«پلاسکوی»جنوب شرق کشور بکنید."
شرح مصائب فوق و بیان بخشی از حقایق زندگی تودەهای محروم که به درجاتی دامنگیر سایر نقاط ایران تحت سلطه رژیم اسلامی است، کاری مفید و ارزنده است. این نوع از افشاگری و بازگو کردن حقایق از زبان یک دانشجوی علوم پزشکی، در اعتراض به وضع موجود، بازتاب وسیع و واقعی  از نارضایتی عمومی در متن جامعە استبدادزدە ایران به کلیت رژیم سرمایه داری اسلامی است.
تقابل و مقاومت آگاهانه و سازمانیافته وظیفه تک تک انسان های شریف، آزادیخواه ، مبارز در رو در رویی مستقیم با سیاستهای ارتجاعی مذهبی رژیم اسلامی که روزانه شاهد تخریب نه تنها در تهران و ساختمان «پلاسکو» و مدارس فرسوده و نا امن در استان سیستان و بلوچستان، بلکه شاهد تخریب داده های علمی، حق طبیعی آزاد اندیشیدن، تخریب گستردە محیط زیست و ممانعت از ابراز علنی نارضایتی عمومی کە چیزی جز حق تشکل و خود سازماندهی در نهاد های دموکراتیک و مدنی مستقل از دولت و سرمایەداران نیست، می باشیم.
پیشگیری و مبارزه با تخریب، ارعاب و وحشت در همه عرصه ها از جانب رژیم اسلامی، در ایجاد تشکل و وحدت طبقاتی، در همیاری و همبستگی با نیرو های انقلابی در اتحاد با پیشروان آگاه طبقه کارگر و معلمان مبارز و ناراضی، قابل حصول و دستیابی است.
یاد جانباختگان حادثه ساختمان«پلاسکو»و جانباختگان سیل جاری در استان سیستان و بلوچستان را کە سوانح قابل پیشگیری از جانب دولت و نهادهای قدرت بودند، با سازماندهی گستردە تودەای و طبقاتی به منظور سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی عزیز و گرامی می داریم.
جمعه ۸ بهمن ۱۳۹۵

هیچ نظری موجود نیست: