نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ مرداد ۵, سه‌شنبه

دو مرد مسلح به چاقو که چند نفر را در کلیسایی در نزدیکی روآن در شمال فرانسه به گروگان گرفته‌ بودند در حمله پلیس کشته شدند.

دو مرد مسلح که چند نفر را در کلیسایی در فرانسه به گروگان گرفته بودند کشته شدند


Image copyrightREUTERS
دو مرد مسلح به چاقو که چند نفر را در کلیسایی در نزدیکی روآن در شمال فرانسه به گروگان گرفته‌ بودند در حمله پلیس کشته شدند.
دو گروگان‌گیر پنج نفر از جمله یک کشیش و دو خواهر روحانی را در کلیسایی در منطقه سن‌اتین‌ دو‌ رووری در ۱۲۵ کیلومتری شمال غربی پاریس گروگان گرفته بودند.
بر اساس گزارش‌ها گروگان‌گیرها گلوی ژاک همل، کشیش ۸۴ ساله کلیسا را بریده و او را کشته‌اند. یکی دیگر از گروگان‌ها هم زخمی شده‌ و حال او وخیم گزارش شده است.
Image copyrightAPTN
Image captionپلیس فرانسه محل حادثه را محاصره کرده
سه گروگان دیگر بدون هیچ آسیبی آزاد شده‌اند.
برای "مهار" گروگان‌گیرها، پلیس فرانسه بسرعت وارد عمل شد چون بر اساس گزارش‌ها، یکی از خواهران روحانی توانسته بود از کلیسا فرار و پلیس را مطلع کند.
به گزارش خبرنگاران محلی گروگان‌گیرها هنگام ورود به کلیسا فریاد می‌زدند "داعش".
هر چند هنوز انگیزه و ملیت گروگان‌گیرها روشن نیست اما اکنون تحقیقات به پلیس و دادستان‌های ضد تروریسم فرانسه محول شده است.
Image copyrightAP
Image captionنمای کلیسا
بر اساس آخرین گزارش‌های تایید نشده یکی از مهاجمان مردی محلی بوده که سعی کرده بود به سوریه سفر کند اما مقامات ترکیه مانع از این سفر شده‌ بودند.
مانوئل والس نخست‌وزیر این کشور در توئیتر این حمله را "وحشیانه" توصیف کرد و فرانسوا اولاند رییس‌جمهور و برنار کازانوو وزیر کشور فرانسه از محل حادثه دیدن کرده‌اند.
آقای اولاند به خبرنگاران گفت: "داعش به ما اعلام جنگ داده و باید با تمام قوا با آنها بجنگیم اما همزمان باید به قانون هم احترام بگذاریم."
Image copyrightAP
رییس‌جمهور فرانسه تهدید داعش را "بسیار جدی" خواند و از مردم این کشور خواست وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کنند.
او همچنین گفت این تهدید منحصر به فرانسه نیست و بعنوان مثال آلمان هم با مسئله‌ای مشابه روبرو است.
خبرگزاری اعماق، وابسته به داعش، عاملان این حمله را "دو سرباز داعش" خوانده که به فراخوان برای حمله به "صلیبیون متحد آمریکا" پاسخ داده‌اند.
ده روز پیش، پس از حمله یک مرد با کامیون به مردم در روز ملی فرانسه در شهر نیس، وضعیت اضطراری در این کشور سه ماه دیگر تمدید شد.
در آن حادثه ۸۴ نفر کشته و حدود سیصد نفر زخمی شدند.

هیچ نظری موجود نیست: