نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ تیر ۱۶, چهارشنبه

حاشیه‌ها در آستانه ورود به اصفهان

برای پیدا کردن کاری یا برای کشیدن آسوده مواد مخدر، به خاطر نبود سرمایه‌ای و به علت نبود درآمدی و یا با نگاه به زرق‌وبرق شهری، برای فرار از زلزله و سیل یا به دلیل شرایط سیاسی یک منطقه به سمت شهرهای بزرگ کشور سرازیر می‌شوند و چون هیچ آهی در بساط ندارند بالاجبار به حاشیه رانده می‌شوند.
حاشیه نشینی در مشهد
به گزارش ایسنا، خانه‌هایی کوچک، سست و لرزان، کپرهایی زشت، کودکانی سرپا خاکی که دنبال یک لاستیک ساعت‌ها می‌دوند یا در هم می‌لولند؛ سوغاتی است که حاشیه‌نشینی به مردمانی هدیه می‌دهد که ورود به حاشیه را به‌جای وارد شدن به متن یک شهر انتخاب کرده‌اند. مردمانی که روزگاری به خاطر زرق‌وبرق شهری بار از روستا و شهر کوچک خود بستند و به این دیار آمدند، اما دریغ که اینجا چیزی جز گل‌ولای، گردوخاک و بزه برایشان وجود ندارد.

آن‌ها نه‌تنها با معنای واقعی فقر در این کپرها و خانه‌های با سقف‌های پایین آمده آشنا می‌شوند، بلکه به‌ خوبی معنی اعتیاد و تن‌فروشی و بزه را هم درک می‌کنند و یاد می‌گیرند که چگونه تکدی گری کنند.

هیچ نظری موجود نیست: