نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ تیر ۱۵, سه‌شنبه

*****
 «موضوع فیش‌های حقوقی در نزد افکار عمومی در مجموع به ضرر دولت تمام شد. یعنی آقای روحانی هر توضیحی بخواهد بدهد، قطعاً این موضوع به ضرر پرستیژ دولت و نگاه مردم به دولت ایشان تمام شده است. به عبارت دیگر صرف نظر از اینکه در عالم واقعیت آقای روحانی و کابینه ایشان چقدر در پرداخت این حقوق‌ها قصور داشتند یا نداشتند افکار عمومی این موضوع را به حساب دولت ایشان گذاشت.»

وی افزود: «اما اینکه آیا موضوع فیش‌های نجومی حدود 11 ماه دیگر در انتخابات ریاست جمهوری می‌تواند یک لکه سیاه و نقطه ضعف در کارنامه آقای روحانی باشد و باعث ریزش آرای آقای روحانی به میزان همان 10 تا 20 درصد شود پاسخم منفی است. چرا که معتقدم در این مدت آنقدر موضوعات مثبت و منفی اتفاق خواهد افتاد که موضوع حقوق‌های نجومی منتفی خواهد شد.»


برخلاف ادعای آقای زیباکلام، دولت در ابتدا هم انکار کرد، هم از متخلفان دفاع نمود و هم از خود سلب مسئولیت کرد و هم توپ را در زمین دولت قبل انداخت اما در ادامه با فشار افکار عمومی مجبور شد ماجرا را بپذیرد و اعلام کند که متخلفان را عزل می‌کند؛ هر چند که در عمل حاضر به عزل نشد و اعلام استعفای متخلفان را ترجیح داد. به دلیل همین تناقض و تذبذب هم بود که به اذعان زیباکلام، مردم ماجرا را ]به درستی[ به پای دولت گذاشتند.



استعفای کلاهبردارانه متخلفان فیش‌های نجومی

یک روزنامه اصلاح‌طلب خواستار شفاف‌سازی دولت درباره علت استعفای مدیرانی شد که فیش‌های نجومی آنها منتشر شده است.


اگر استعفای آقایان پذیرفته شده است اکنون دولت یازدهم باید در این راستا به ذکر دلایل بپردازد و از سوی دیگر افراد نیز خطای خود را قبول کنند. زیرا در تمام دنیا خطاکاران بعد از پذیرش خطای خود از سمت دولتی خود استعفا می‌دهند. اگر در شرایط کنونی توضیحات داده نشود ممکن است فضایی علیه دولت در جامعه پدید آید و چنین مطرح شود که قوه مجریه از آنها حمایت نکرد و آنها به نشان اعتراض استعفا دادند اما اگر این مسئله روشن شود این امر به ادامه کار شفاف‌سازی دولت کمک می‌کند. 

اگر استعفا به خاطر تخلف و رفتار خارج از ضوابط باشد حتماً استعفای آنها به دلیل ناتوانی در دفاع  از عملکرد بوده و در این صورت دولت باید توضیح دهد که آنها خطا کردند به همین دلیل مجبور به استعفا شده‌اند و حتی باید خطاکنندگان غرامت و خسارت بپردازند. در صورتی که چنین اتفاقاتی رخ ندهد آنها ممکن است در نزد افکار عمومی و طرفداران خود بیان کنند چون دولت تحت فشار بود از حق خود گذشتند و استعفا دادند و دولت کار مثبتی برای آنها انجام نداده است.
موضوع فیش‌های نجومی حقوق و دستمزد که از جیب ملت به جیب‌های گشاد عده‌ای از ما بهتران، یحتمل با تصویب مجامع بانک‌های دولتی و یا مجامع شرکت‌های دولتی و ایضا هیئت مدیره‌های محترم که خود هم در این زد و بندها به ظاهر قانونی، مشارکت بی‌وقفه داشته و دارند می‌رود، پدیده‌ای است که ریشه در هر دولتی داشته باشد، افشای آن امری مبارک و میمون است. دولت روحانی و شخص ریاست محترم جمهوری باید از این فرصت مغتنم استقبال کند.




اختلاس 400 میلیاردی در سازمان نظام مهندسی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به اختلاس 400 میلیارد ریالی در نظام مهندسی ساختمان استان تهران اشاره کرد و گفت: پرونده این اختلاس به مراجع قضایی و شورای انتظامی ارسال شده است و آنها باید جزئیات آن را روشن کنند. 
، اکبر ترکان  در دوره قبل، هیأت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بدون اخذ مجوز از هیأت مدیره خود، 400 میلیارد ریال در سه مرحله در بانک سپرده‌گذاری کرده و به پشتوانه آن تسهیلاتی به یک شرکت پرداخت شده است؛ هرچند سود این سپرده‌گذاری به حساب سازمان نظام مهندسی استان تهران منظور شده است.

هیچ نظری موجود نیست: