نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ خرداد ۱۲, چهارشنبه

تلاش پزشکان برای جلوگیری از ایست قلبی محمدصدیق کبودوند


محمدصدیق کبودوند
خبرگزاری هرانا – اولویت تمامی آزمایش‌ها و اقدامات پزشکان در مورد محمد صدیق کبودوند روزنامه نگار زندانی در بیست‌و‌پنجمین روز اعتصاب غذا بر جلوگیری از «ایست قلبی» وی به دلیل شدت کاهش پتاسیم خون متمرکز شده است. این‌ درحالی است که هنوز مسئولین نسبت به خواسته‌های او هیچ اقدامی نکرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وضعیت جسمانی محمد صدیق کبودوند روزنامه‌نگار زندانی بند ۳۵۰ زندان اوین که در اعتراض به وضعیتش و پرونده‌سازی‌های اخیر از نوزدهم اردیبهشت‌ماه در اعتصاب غذا به‌سر می برد بسیار بحرانی بوده و خطر ایست قلبی جان وی را تهدید می‌کند.
یک منبع نزدیک به خانواده آقای کبودوند با اعلام این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “آقای کبودوند هنوز در بیمارستان بستری و در اعتصاب غذا است. تمامی آزمایشات و اقدامات پزشکان که انجام می شود اولیت داده شده برای قلبش. لخته شدن خون به علت کاهش شدید پتاسیم احتمال ایست قلبی را ۱۰۰ درصد کرده است.”
این منبع مطلع در پاسخ به این سئوال که آیا مسئولین نسبت به خواسته‌های آقای کبودوند اقدامی کرده‌اند یا خیر تاکید کرد: “مسئولین هنوز هیچ‌گونه پاسخی به خواسته‌های ایشان نداده‌اند و خانواده آقای کبودوند بسیار نگران سلامت او و بی‌تفاوتی مسئولین هستند.”
شایان ذکر است، محمد صدیق کبودند از بیماری‌های متعددی از جمله بیماری‌های قلبی، عروقی و پروستات که در زندان به آن دچار شده است رنج می‌برد و اعتصاب غذا برای وی بسیار خطرناک است و می‌تواند جان و سلامت وی را به خطر اندازد.
در روزهای ابتدایی اعتصاب غذای این روزنامه‌نگار زندانی و رئیس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان، هرانا در گزارشی مشروح به نگرانی‌های خانواده وی، بیماری‌ها و پرونده‌سازی‌های اخیر پرداخته بود.
محمد صدیق کبودوند از دهم تیرماه ۱۳۸۶، بازداشت و زندانی شده ‌است. او در دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل و اداره سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان به ده سال حبس و از بابت تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی به تحمل یک سال حبس و در مجموع به تحمل یازده سال حبس محکوم شده است. حکم صادره در شعبه ۵۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، به ده سال حبس از بابت تاسیس سازمان، مورد تایید قرار گرفته و قطعی شده است.
پرونده مربوط به فعالیت روزنامه‌نگاری که به اتهام تشویش اذهان عمومی از طریق درج مطالب در هفته‌نامه پیام مردم توسط دادگاه عمومی و انقلاب سنندج به یک سال حبس تعزیری، ۵ سال محرومیت از روزنامه‌نگاری و مدیریت نشریه و ابطال پرونده انتشار پیام مردم محکوم شد، پس از تایید در دادگاه تجدیدنظر استان تهران میزان محکومیت حبس در دیوان عالی کشور به ۶ ماه تقلیل یافته است.

محمدصدیق کبودوند در بند ۳۵۰ زندان اوین نگهداری و هم‌اکنون در بیست و پنجمین روز اعتصاب غذا به دلیل وخامت حالش در بیمارستان طالقانی تهران بستری است.

هیچ نظری موجود نیست: