نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ دی ۹, پنجشنبه

اسرائیل تا کنون به درخواست‌ها برای توقف ساخت شهرک درمناطق اشغالی فلسطینی بی‌توجه بوده است
یکی از کمیته‌های شهرداری بیت‌المقدس رای‌گیری درباره ساخت ۵۰۰ خانه جدید برای شهرک‌نشین‌های اسرائیلی در شرق این شهر را به تعویق انداخت.
یکی از اعضای این کمیته به بی‌بی‌سی گفت رای‌گیری به درخواست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به تعویق افتاده است. این عضو کمیته دلیل این درخواست را پیش‌گیری از رویارویی بیشتر با آمریکا در آستانه سخنرانی جان کری، وزیر امور خارجه این کشور درباره روند صلح خاور میانه عنوان کرد.
+جان کری به اظهارات ‹گمراه کننده› مقام‌های اسرائیلی پاسخ می‌دهد
شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه گذشته در اقدامی کم‌سابقه قطعنامه‌ای را تصویب کرد که شهرک‌سازی‌های اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطینی‌ها را محکوم کرد. این قطعنامه همچنین خواهان توقف ساخت و ساز شهرک‌های تازه در مناطق اشغالی شده است.
آمریکا که معمولا چنین قطعنامه‌هایی را در حمایت از اسرائیل وتو می‌کند، به قطعنامه اخیر رای ممتنع داد تا با رای مثبت ۱۴ عضو دیگر شورای امنیت تصویب شود.
نخست وزیر اسرائیل قطعنامه شورای امنیت را شرم‌آور و ضد اسرائیلی خوانده و تاکید کرده است که اسراییل به این قطعنامه عمل نخواهد کرد.
+نتانیاهو: روابط‌مان با سازمان ملل را بازبینی می‌کنیم
حدود نیم میلیون یهودی در ۱۴۰ شهرکی زندگی می‌کنند که اسرائیل در زمین‌هایی ساخته که پس از سال ۱۹۶۷ در کرانه باختری رود اردن و بیت‌المقدس شرقی اشغال کرده است. این شهرک‌ها بر اساس حقوق بین‌الملل غیرقانونی هستند، اما اسرائیل همچنان به ساختن شهرک ادامه داده است.
اسرائیل همچنین در واکنش به قطعنامه اخیر سورای امنیت در اقدامی بسیار نامعمول سفیر آمریکا را احضار کرد. پیش از آن وزارت خارجه اسرائیل سفرای ۱۴ کشور دیگر را هم که به قطعنامه رای مثبت داده بودند احضار کرده بود.
+ اسراییل سفیر آمریکا را هم احضار کرد
یک مقام آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفته است که جان کری در سخنان امروز خود به اظهارات «گمراه کننده» دولت بنیامین نتانیاهو پاسخ خواهد داد که کاخ سفید را به تهیه متن قطعنامه اخیر شورای امنیت علیه شهرک سازی‌های اسرائیل متهم کرده‌ بود.
شهرک‌های یهودی‌نشین

هیچ نظری موجود نیست: