نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ آبان ۱۳, پنجشنبه


آب بد طعم و آلوده سهم مردم سیستان و بلوچستان

: نزدیک به دو ماه است که گلایه مردم برخی از شهرهای سیستان و بلوچستان از جمله زابل نسبت به بوی بد و تعفن آمیز آب شرب منطقه همچنان ادامه دارد و تاکنون اقدامی برای رفع آلودگی آب در این استان نشده است.
به گزارش عصرهامون، دو ماه از بوی بد و تعفن آمیز آب شرب سیستان گذشته و هر بار مسئولی، پرده از دلایل آلودگی و مشکلات آب شرب سیستان بر می دارد؛ ساعاتی بعد تکذیب می شود. این بوی بد شایعاتی میان مردم راه انداخته است و «به گفته آنان اجساد انسانی سبب این بوی بد آب است از سوی دیگر براساس گفته های فرماندار زابل وجود جلبک ها سبب بروز این مشکلات شده است.»
مسئولان اعلام کرده اند که این آب سبب بروز بیماری نمی شود اما چندی پیش فرزاد محمدی، مدیر برنامه سلامت چشم و پیشگیری از نابینایی وزارت بهداشت، خبر از «شیوع بیماری تراخم مرز مشترک ایران و افغانستان داد» و محمد اریش مدیر گروه چشم پزشکی بیمارستان الزهرای زاهدان «علت این بیماری را استفاده از آب های آلوده عنوان کرد.»
به گفته احمدعلی کیخا نماینده سیستان در مجلس با توجه به پیگیری ها و تذکرات متعدد نمایندگان مجلس هنوز مشکل بو و طعم بد آب منطقه سیستان رفع نشده است و با آنکه «اقداماتی در خصوص انتقال آب برای مصارف خانگی ومصرف شرب به شهر زاهدان شده است، اما مردم در روستاها هنوز به آب شرب سالم دسترسی ندارند.»
در خصوص بوی بد آب نیز احمدعلی کیخا به این نکته اشاره کرد که «با وجود یکسری اقدامات اصلاحی در درون تصفیه خانه های آب منطقه سیستان انجام شده و سعی کردیم تا با اضافه کردن یکسری افزودنی ها بوی آب کمتر شود اما مشکل هنوز به طور کامل حل نشده است و در حال بررسی دقیق تر و علمی تر هستیم تا ریشه و علت آن رفع شود ولی هنوز مسئله مشکل بو و طعم بدآب منطقه سیستان خصوصا در روستاها باقی است.»

هیچ نظری موجود نیست: