نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ مهر ۱۲, دوشنبه

پالیزدار در پاسخ به ایلنا خبر داد؛

کاظم پالیزدار دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در نشست خبری در مورد ماهیت فعالیت این ستاد گفت: در سال‌های قبل تصمیم بر این می‌شود که ابتدا قوه قضاییه متولی این ستاد باشد، بعد مجریه عهده‌دار آن می‌شود و از سازمان برنامه به وزارت اقتصادی ارجاع می‌شود 
وی ادامه داد: با این روش فساد نه تنها کمتر نشده بلکه سیستمی شده و در همه بخش‌ها به صورت موریانه‌ای نفوذ کرده است. در این دولت سعی کردیم در موارد پیشگیری از فساد کار کنیم. یکی از محورهای این کار دولت الکترونیک است. هر چه فاصله در این بخش‌ها ایجاد کنیم، به جلوگیری از فساد کمک کردیم. بخش‌هایی از مصادیق را هم ورود کردیم.
 در ایران هم در مورد نجات دریاچه ارومیه این اتفاق افتاد. برای مبارزه با فساد به رسانه هوشمند بدون رفتار سیاسی و جناحی و تشکل‌های مردم نهاد نیاز داریم. ما حوزه برخورد را پیگیری می‌کنیم در همین دبیرخانه نزدیک ۳۰۰ پرونده را رسیدگی می‌کنیم و دبیرخانه در مورد آن نقش داشته ما اقدام‌کننده نیستیم اما مطالبه‌کننده و پیگیریم.

کاظم پالیزدار/دبیرستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی


وی ادامه داد: در مسائل املاک شهرداری هم گزارش‌ها را بررسی کرده‌ایم و هم گزارش سازمان بازرسی را دیده‌ایم. این مسأله در دو بخش است که یکی واگذاری شهرداری‌ها به تعاونی‌هایی که وابسته به شهرداری هستند بوده و برخی تعاونی‌ها وابستگی نداشته‌اند. در مورد افراد هم همینطور است. یعنی یکسری کارمندهای شهرداری هستند و یکسری نیستند به همین دلیل بررسی می‌کنیم که شهرداری با چه مجوزی این املاک را واگذار کرده است.
پالیزدار افزود: ‌ نحوه واگذاری برای ما مهم است چون اگر روابط رعایت شده باشد این کار طبیعی است. اما این‌که این کار جزو اختیارات شهرداری بوده یا نه هنوز برای ما جای سوال است که در ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در حال بررسی پرونده هستیم. شهردار تهران یکی از معاونان خود را به عنوان رابط معرفی کرده و از دستگاه‌های نظارتی دیگر هم نظراتشان را اخذ کرده‌ایم تا به جمع بندی مناسب برسیم. قوه قضاییه هم به این مسأله ورود کرده است.

دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی هم‌چنین درباره برخورد با رسانه‌هایی که به این مسأله پرداختند، اظهار کرد: در جریان برخورد با رسانه‌ها هستیم و به سهم خودمان هم صحبت کرده‌ایم البته از طرفی انتظارمان از رسانه‌ها این است که دقت نظر لازم را داشته باشند و بی‌محابا نکته‌ای را نگویند که نتوان ثابت کرد و از طرفی فضا باید برای رسانه‌ها به گونه‌ای باشد که بتوانند مسأله را پیگیری کنند که این قضیه را از دستگاه قضایی هم درخواست کرده‌ایم.

کاظم پالیزدار/دبیرستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی
 ارز هالک بهترین ارزی بود که به فعالین اقتصادی اختصاص می‌یافت؛ چراکه قابلیت نقدشوندگی و تبدیل پذیری راحت با نرخ پایین داشت. این ارز را با یک تکه کاغذ یادداشت که حتی سربرگ هم نیست بدون سند وثیقه و ضمانت در اختیار بابک زنجانی قرار دادند و به حساب موسسه‌ای که به نام او بود واریز کردند
وی هم‌چنین درباره پرونده محمود بهمنی رئیس سابق بانک مرکزی و این‌که گفته تبرئه شده است، یادآور شد: ‌ تبرئه آقای بهمنی در پرونده مربوط به برداشت شبانه سه هزار میلیارد تومان بابت مابه تفاوت نرخ ارز از حساب بانک‌ها است که ازسوی دیوان محاسبات تبرئه شده اما درباره پرونده بابک زنجانی هنوز بخش‌هایی باقی مانده است.
پالیزدار در پاسخ به سوالی درباره پرونده هشتصد میلیون دلاری بانک ملت و ارتباط آن با یکی از نزدیکان رییس‌جمهور تاکید کرد: ‌ هیچ چیز متوجه ایشان نیست و فقط اسم ایشان در رسانه‌ها مطرح است. در آن پرونده مدیر عامل بانک ملت بازداشت شد و تخلف به جای خود بود اما این‌که این مسأله را به یک فرد خاص منتسب می‌کنند بحث دیگری است. اگر اثبات شود ایشان ذی نفع بوده بحثش جداست اما حتی هیچ شکایتی هم درباره این فرد صورت نگرفته است.

پالیزدار در ادامه درباره پرونده صندوق فرهنگیان خاطر نشان کرد: در صندوق فرهنگیان گزارشی مبنی بر فساد نداریم البته بی‌نظمی وجود داشته است. در این پرونده بخشی ازسهام بانک سرمایه برای صندوق فرهنگیان بوده که در آن تخلفاتی بر پرداخت تسهیلات صورت گرفته ضمن اینکه آنجا فردی که ۳۸ درصد سهام دارد و تحت تعقیب قضایی است وجود دارد که در حال رسیدگی است. بازداشتی‌های پرونده نیز به خاطر جابجایی یکی از املاک در وثیقه بانک بوده که درست کار‌شناسی نشده بوده و گزارش کامل آن را داریم که در حال رسیدگی است.

و

هیچ نظری موجود نیست: