نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ تیر ۴, جمعه

موگرینی از اسرائیل خواست طرح فرانسه برای صلح خاورمیانه را بپذیردفدریکا موگرینی


فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از اسرائیل خواست از فرصت طرح سیاسی فرانسه برای آغاز دوباره مذاکرات صلح با فلسطینی‌ها استفاده کند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، خانم موگرینی این درخواست را روز پنج‌شنبه، سوم تیر، در دیدار با روبن ریولین، رئیس جمهوری اسرائیل، در بروکسل بیان کرد.
خانم موگرینی در همین روز شخصاً نیز در سخنرانی محمود عباس در پارلمان اروپا حضور یافت.
فرانسه به تازگی برای ازسرگیری مذاکرات راکد اسرائیلی- فلسطینی همایشی در پاریس برگزار کرد؛ اسرائیل خود در آن حضور نیافت و فرانسه نیز هیئت فلسطینی را دعوت نکرده بود.
دولت نتانیاهو این ابتکار سیاسی فرانسه را «باعث افزایش توقعات فلسطینی‌ها» توصیف کرده و آن را رد کرد.
روبن ریولین، رئیس جمهوری اسرائیل، روز چهارشنبه در سخنرانی در پارلمان اروپا گفت که اسرائیل طرح سیاسی فرانسه را دارای «معایب متعدد» می‌داند چون «همایش‌های بین‌المللی تنها تحقق صلح را دورتر می‌کند».
به گفته آقای ریولین، «گفت و گوی مستقیم بین خود اسرائیل و فلسطینی ها راهکار دو کشوری را محقق خواهد کرد».
اما محمود عباس رهبر تشکیلات فلسطینی روز پنج‌شنبه در سخنرانی در پارلمان اروپا با تاکید بر حمایت از ابتکار سیاسی فرانسه گفت که فرانسوا اولاند به او قول داده به تلاش صلح ادامه دهد.
رهبر حکومت خودگردانی در این سخنرانی افزود: «ادامه اشغالگری اسرائیل بر سرزمین‌های فلسطینی، مردم ما را به عصیان کشانده و اقدامات رادیکال ماه‌های گذشته نشان دیگری از سرخوردگی ده‌ها ساله فلسطینیان است.»
آقای عباس با استناد به سخنان اخیر اهود باراک، موشه یعلون و اسحاق هرتسوگ، سه تن از شخصیت های اسرائیلی مخالف نتانیاهو، گفت آنها نیز تایید کردند که «عملکرد فاشیستی دولت کنونی اسرائیل افزایش یافته است».
محمود عباس ارتش اسرائیل را متهم کرد که جوانان فلسطینی را «اعدام خیابانی» می کند و «به کشتاری که تا حال نظیر نداشته، دست می زند».
به گفته آقای عباس، اسرائیل در عرض شش سال با به راه انداختن سه جنگ «هزاران فلسطینی را کشت».
رهبر خودگردانی به آخرین مورد از حملات نظامیان اسرائیلی به فلسطینی ها اشاره کرده و گفت محمود رافت بدران نوجوان ۱۵ ساله فلسطینی همین روزها در اتومبیل در حال حرکت خانواده با گلوله سربازان اسرائیلی کشته شد.
ارتش اسرائیل اذعان کرد که این نوجوان را «اشتباهاً» کشته و او با پرتاب سنگ و بطری آتش‌زا به سوی اتومبیل‌های اسرائیلی ارتباطی نداشته است.
هزاران فلسطینی روز چهارشنبه در خاکسپاری این نوجوان در رام الله شرکت کردند.
سنگ‌پرانی فلسطینی‌ها در قانون جدیدی که در اسرائیل تصویب شده حکم «عمل تروریستی» را دارد و سنگ‌پرانان نیز «تروریست» نامیده شده اند.
به گزارش رسانه های اسرائیلی، مارتین شولتز رئیس پارلمان اروپا تلاش کرده بود با فرصت حضور همزمان رهبر تشکیلات فلسطینی با رئیس جمهوری اسرائیل در مقر اتحادیه اروپا در بروکسل آنها را به دیدار با یکدیگر تشویق کند.
دفتر رئیس جمهوری اسرائیل خبر داده که آقای عباس میانجی گری مارتین شولتز را برای دیدار با روبن ریولین رد کرد.
به گزارش دفتر نخست وزیری اسرائیل، بنیامین نتانیاهو پنج‌شنبه شب در بیانیه‌ای آقای عباس را متهم کرد که با «سخنرانی پر از افترای خود علیه اسرائیل در پارلمان اروپا ماهیت واقعی خود را نشان داد».
در این میان، مشاور سیاسی دونالد ترامپ، نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری پاییز آمریکا، گفته است که ۱۵ سال است مشاور و وکیل ترامپ بوده و می‌داند که ترامپ با منضم کردن بخش هایی از کرانه باختری به اسرائیل موافق است.
دیوید فریدمن مشاور یهودی ترامپ در مصاحبه با روزنامه اسرائیلی هاآرتص گفته است، ترامپ با داشتن چنین دیدگاهی اگر رئیس جمهوری شود، به احتمال زیاد با اقدام اسرائیل در انضمام بخش هایی از کرانه باختری به خاک خود موافق خواهد بود.
به گزارش هاآرتص در شماره روز جمعه، چهارم تیر، آقای فریدمن مدعی شده است که «کسی اصلا نمی داند چند فلسطینی در این منطقه زندگی می کنند».
در کرانه باختری که در ۴۹ سال اخیر تحت اشغال اسرائیل بوده، حدود یک میلیون و هشتصد هزار فلسطینی زندگی می کنند.
اسرائیل با اشغال کرانه باختری از جنگ سال ۱۹۶۷ ده‌ها آبادی یهودی‌نشین ساخته و حدود نیم میلیون یهودی را در آنها اسکان داده است.

هیچ نظری موجود نیست: