نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ خرداد ۲۵, سه‌شنبه

روزنامه قانون چاپ تهران به دلیل انتشار گزارشی درباره "ندامتگاه بزرگ تهران" و نحوه برخورد مأموران زندان با شهروندی که ۲۴ ساعت در آن بازداشت بوده، تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است.

Image copyright.
Image captionزندان مورد اشاره روزنامه قانون در جاده قدیم قم در جنوب تهران قرار دارد
روزنامه قانون چاپ تهران به دلیل انتشار گزارشی درباره "ندامتگاه بزرگ تهران" و نحوه برخورد مأموران زندان با شهروندی که ۲۴ ساعت در آن بازداشت بوده، تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است.
عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران امروز ۲۴ خرداد (۱۴ ژوئن) گزارش روزنامه قانون را "کذب" خوانده و گفته است که مهناز مظاهری، مدیر این روزنامه "به دنبال اعلام شکایت سازمان زندان‌ها تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است."
روزنامه قانون دو روز پیش در گزارشی با عنوان "۲۴ ساعت لعنتی"، تجربیات عینی شهروندی را منتشر کرده بود که یک روز در ندامتگاه بزرگ تهران که به نوشته این روزنامه "بزرگترین زندان خاورمیانه است"، بازداشت بوده است.
در این گزارش از زبان فرد بازداشت شده به مواردی از توهین به بازداشت شدگان از جمله قیچی کردن لباس ها، کوتاه کردن موها و دور انداختن کفش و همچنین دسترسی تنها ۲ ساعت در روز به آب آشامیدنی غیربهداشتی و رها شدن با دمپایی پس از آزادی اشاره شده است.
در این گزارش از زبان شهروندی که موقتا در این زندان بازداشت بوده آمده "هر سربازی که به ما می رسید هر چه از دهانش در می آمد نثار زندانیان و از جمله بنده می‌کرد. نه حرمت سن و سال و ریش سفید را می دانستند چیست و نه از اخلاق بویی برده بودند. به هرحال در ابتدای ورود تصور بر این است که ۲۴ ساعت زندان آن هم در قرنطینه نباید خیلی هم سخت باشد، اما وقتی وارد شدم هر لحظه برایم چون کابوسی گذشت."
زندان مورد اشاره این روزنامه در جاده قدیم قم در جنوب تهران قرار دارد.
دادستان عمومی و انقلاب تهران پس از اعلام تعقیب قضایی مدیر روزنامه قانون گفت: "اخبار و مطالب مندرج در رسانه‌ها نباید موجبات ناامیدی و نگرانی را در مردم ایجاد کند".
روزنامه قانون یک بار در سال ۱۳۹۱ توقیف شد، اما با رفع توقیف انتشار خود را از سال ۹۳ مجددا از سر گرفت.

هیچ نظری موجود نیست: