نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ خرداد ۲۵, سه‌شنبه

۱۹ میلیون مسکن




ب

هرچند که آخوندی در صحن مجلس سعی داشت تا با ارائه آمار بد مسکن های کشور و تاکید بر تغییر نکردن این وضعیت از ناکامی مسکن مهر بگوید اما این سوال را ایجاد کرد که وی با سه سال حضور در وزارت راه و شهرسازی برای این بد مسکن ها چه کرده است؟ آیا این عملکرد واقعی آخوندی در بخش مسکن کشور است که از آن برای زیرسوال بردن طرحی از دولت گذشته بهره می برد؟
در طرح فاجعه‌آمیز مسکن مهر بیش از یکصد هزار میلیارد تومان هزینه شد، اما با وجود این حجم از سرمایه‌گذاری، ۱۹ میلیون بد مسکن، بیش از ۹ میلیون حاشیه‌نشین داریم و بیش از ۹ میلیون نفر هم در فضاهای میانی شهری در وضعیت بدی زندگی می‌کنند.
براساس اظهارات آخوندی، اگر این طرح یک سر سوزن مناسب بود، باید آثارش را در ارتباط با این ۱۹ میلیون بد مسکن مشاهده می‌کردیم؛ این یک طرح فاجعه‌آمیز بود که منافع ملی کشور را در معرض خطر قرار داد اما این بدان معنا نیست که نسبت به ایفای تعهدات خودمان به تک‌تک خریداران مسکن مهر پایبند نباشیم.
وی با بیان اینکه حجم پروژه‌های مسکن مهر دو میلیون و ۲۱۵ هزار واحد است، اظهار داشت: ۱۱۷ هزار واحد از این واحدها فاقد متقاضی است که به این معناست که پولی گرفته شده و در جای دیگری سرمایه‌گذاری شده است، همچنین ۴۲ هزار واحد نیز در جاهایی سرمایه‌گذاری شده است که بعد از گذشت حدود هفت سال هنوز دارای مشکل حقوقی و دادگاهی است.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نازک‌کاری یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکن مهر تمام شده است، تصریح کرد: با افزودن ۱۱۷ هزار واحد فاقد متقاضی به این آمار، ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر داریم که در سال ۹۵ به اتمام می‌رسانیم و بخش باقی‌مانده آن را در ۹۶ تمام می‌کنیم.
آخوندی در عین حال تاکید کرد: در حوزه مسکن مهر و برای تکمیل تأسیسات زیربنایی آن نیازمند ۵۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری هستیم.
وی با اشاره به نیازهای موجود در واحدهای مسکن مهر خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۲۵۲ واحد مدرسه، ۳۰۴ واحد کلانتری، ۸۳۸ باب مسجد و ۴۵۴ مرکز بهداشتی و درمانی برای پروژه‌های مسکن مهر نیاز داریم.



هیچ نظری موجود نیست: