نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ تیر ۸, سه‌شنبه

حداقل یک میلیون و ۵۰۰ هزار معتاد در کشور داریم

وجود ۲۰هزار معتاد پرخطر در تهران

حداقل یک میلیون و ۵۰۰ هزار معتاد در کشور داریم
فرمانده ناجا در ادامه با اشاره به معضل اعتیاد، بیان کرد: وجود حداقل یک میلیون و ۵۰۰ هزار معتاد در کشور تاثیرات منفی به همراه دارد.
وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد سرقت های خرد از سوی معتادان انجام می‌شود، تاکید کرد: بیش از ۵۰ درصد زندانیان با این بلای خانمانسوز به نوعی در ارتباط هستند.
 تاثیرات مخرب موادمخدر صنعتی، روانگردان ها و ارتباط آن با برخی از حوادث نظیر قتل، نزاع و درگیری اشاره کرد و گفت: موادمخدر، ریشه بسیاری از جرایم است به گونه ای که استعمال مواد افیونی به ویژه روانگردان و مخدر های صنعتی موجب شده تا فرد در شرایط طبیعی نبوده و مرتکب جرم شود.
 در سال بیش از ۵۰۰ تن مواد مخدر در کشور کشف می‌شود، افزود: لازم است در حوزه کشفیات اقدامات مقابله ای و پیشگیرانه برنامه ریزی شود.

توزیع‌کنندگان خرد مواد مخدر، معضلی مهم هستند
۲۰ هزار معتاد پرخطر در تهران وجود دارد، اما امکانات برای بازتوانی و نگهداریشان کافی نیست.
 توزیع کنندگان خرد مواد مخدر به عنوان معضلی  روزانه تعداد زیادی توزیع کننده مواد در سطح کشور دستگیر می‌شوند در حالی که ظرفیت زندان های ما محدود است.
 در تهران ۲۰ هزار معتاد پرخطر وجود دارد در حالی که متأسفانه امکانات برای نگهداری و بازتوانی آنها کافی نیست، با مشاهده معتادان در سطح شهر این سوال مطرح می‌شود که پلیس چه وظیفه‌ای در این راستا برعهده دارد در حالی که شناسایی، دستگیری و تحویل معتادان به کمپ‌های ترک اعتیاد از وظایف ناجا به شمار می‌آید و نگهداری بر عهده سازمان های دیگر است.
فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: کمبود محل نگهداری معتادان متجاهر بارها اعلام شده است اما شهرداری و استانداری ها صرفاً در صدد جمع آوری معتادان هستند اما آنچه که اولویت دارد، بازتوانی این افراد است.
وی جمع آوری زنان معتاد متجاهر را یکی از اقدامات خوب پلیس عنوان کرد و گفت: تعداد این افراد خیلی کم است اما به این معنای آن نیست که وجود ندارد.
وجود بیش از ۱۰ میلیون حاشیه‌نشین در کشور
اشتری همچنین با اشاره به پدیده حاشیه نشینی، تاکید کرد: بیش از ۱۰ میلیون حاشیه نشین در کشور وجود دارد که البته مناطق توسعه نیافته نیز جزء آن به شمار می‌آید.
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه کنترل بر مناطق حاشیه نشین بسیار کم است، گفت: این موضوع قطعا آسیب هایی را به همراه دارد و از این رو باید حاشیه نشینی در کشور ساماندهی شود.

هیچ نظری موجود نیست: