نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ تیر ۸, سه‌شنبه

حقوق ۱۶ مدیر دولتی معادل حقوق ۴۹۰هزار کارگر!


به گزارش خبرگزاری تسنیم ”با ۹ میلیارد تومان حقوق و وامی که ۱۶ مدیر دولتی سال گذشته دریافت کردند، می شد حق مسکن ۴۹۰ هزار کارگر را دو برابر افزایش داد و یا یارانه ۲۰۰ هزار خانوار ایرانی را پرداخت کرد'.این خبرگزاری در دعوای باندی در ادامه افشاگری خود می‌نویسد: ”با یک حساب سرانگشتی از مجموع دریافتی فیشهای حقوقی
که تا کنون از برخی مدیران دولتی منتشر شده، بالغ بر 9 میلیارد تومان طی سال گذشته به 16نفر پرداخت شده است که شامل هشت مدیر ارشد بیمه مرکزی، 5 مدیر عالی صندوق توسعه ملی، مدیرعامل بانک رفاه و دو مدیر ارشد بانک تجارت بودند. مجموع حقوق دریافتی 8 مدیر بیمه مرکزی 350 میلیون تومان بود که به همراه 4 فقره وام 450 میلیون تومانی بالغ بر دو میلیارد و 150 میلیون تومان می‌شود“.

تسنیم می‌افزاید: 5 مدیر ارشد صندوق توسعه ملی در سال گذشته در مجموع ۱.۵ میلیارد تومان حقوق و ۲.۵ میلیارد تومان وام گرفتند. مدیرعامل بانک رفاه هم به تنهایی در سال گذشته 520 میلیون تومان دریافتی داشته و دو مدیر عالی بانک تجارت هم 1 میلیارد و 300 میلیون تومان حقوق و یک میلیارد تومان وام گرفتند.

دریافت 9 میلیارد تومان حقوق توسط 16نفر در سال گذشته در حالی است که دولت بیش از دو سال در مقابل افزایش 20هزار تومانی حق مسکن کارگران مقاومت کرده و با این بهانه که این پول انتظار تورمی ایجاد می‌کند، با این مصوبه مخالفت کرده است.

تنها با این 9 میلیارد تومان می‌شد حق مسکن 490هزار کارگر را دو برابر افزایش داد، یا یارانه 200هزار نفر را پرداخت کرد و به 1000 جوان وام ازدواج 10 میلیون تومانی داد“.

هیچ نظری موجود نیست: