نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ دی ۲۴, پنجشنبه

عمر فقیه پور؛ شانزده سال حبس بدون مرخصی

خبرگزاری هرانا – شانزده سال از حبس بدون مرخصی عمر فقیه پور، زندانی سیاسی کرد محبوس در زندان رجائی شهر می گذرد و با وجود داشتن حق برخورداری از مرخصی و یا عفو، وی همچنان بدون مرخصی در این زندان محبوس است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانی سیاسی سال ۱۳۷۸ بازداشت و به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و محاربه ازطریق ارتباط با حزب دموکرات کردستان، در دادگاه انقلاب مهاباد به اعدام محکوم شده بود و سپس در رای دادگاه تجدید نظر، حکم وی با یک درجه تخفیف به حبس ابد کاهش یافته است.
وی در زمان بازداشت دختری سه ساله داشته که امروز و با گذشت ۱۶ شانزده سال حتی یک روز هم در خانه و در کنار خانواده خود نبوده است.
عمر فقیه پور پس از بازداشت و صدور حکم در زندان‌های پیرانشهر، مهاباد و ارومیه نگهداری و سپس به زندان رجایی شهر منتقل شده است.
«بهمن احمدی امویی»، روزنامه نگاری که پنج سال در زندان بوده و با گذراندن دوران کامل محکومیت خود آزاد شده است، پیشتر در نامه‌ای از زندان به همسرش درباره «فقیه‌پور» نوشته بود: «سال‌هاست ملاقاتی ندارد، تصویر ثابت او در بند این است؛ همیشه ساکت روبروی تلویزیون نشسته و درحالی که فیلم و سریال‌های تلویزیون جمهوری اسلامی را نگاه می‌کند با قلاب‌هایی که تند و تند حرکتشان می‌دهد، کیف و کمربند می‌بافد تا هزینه زندگی خود در زندان را تأمین کند.»

هیچ نظری موجود نیست: