نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ مهر ۲۵, شنبه


افزایش خشونت نبایستی بر جنبش برحقِ فلسطینیان به‌خاطر حقوق اساسی خود سایه افکند


افزایش خشونت نبایستی بر جنبش برحقِ فلسطینیان به‌خاطر حقوق اساسی خود سایه افکند


Fri 16 10 2015 

fidh.gif
بیت‌المقدس، پاریس، رام‌الله ـ ظرف کمتر از دو هفته، 30 فلسطینی، از جمله 8 کودک، و 7 اسراییلی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین کشته و بیش از 1300 فلسطینی زخمی شده‌اند.

در واکنش به این درگیری‌های مرگبار و خطر اوجگیری عمومی خشونت، دولت اسراییل باید فوری مسوؤلیت خود را در خیزش‌های مکررِ مردم فلسطین تشخیص دهد و به آثار زیانبار سیاست های خود توجه کند.

شورش جوانان فلسطینی در درگیری های خونین با ارتش و پلیس اسراییل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین نشانه عمیق نومیدی و بحرانی است که فلسطینیان در آن به سر می برند.

قتل‌هایی که به بهای زندگی هفت اسراییلی در شهر قدیمی بیت المقدس (اورشلیم) تمام شده، نتیجه‌ی غم‌انگیز و ناگزیر تداوم اشغال سرزمین‌های اشغالی فلسطین است.

بیش از 500،000 کوچ نشین به‌طورِ غیرقانونی در کرانه‌ی باختری شامل بیت المقدس شرقی زندگی می‌کنند که نقض آشکار حقوق بین‌المللی بشردوستانه، به‌ویژه کنوانسیون چهارم 1949 ژنو است و بر اساس ماده‌ی (3)(ب)(2)8 اساسنامه‌ی رُم جنایت‌ جنگی محسوب می‌شود.

از فوریه‌ی 2014، دولت اسراییل به‌عنوان مجازات دسته جمعی به‌طورِ فزاینده و سامان‌مند خانه‌های فلسطینی‌ها را ویران کرده است که بر اساس کنوانسیون چهارم ژنو مطلقاً ممنوع است. طی چند ماه گذشته، کوچ‌نشینان اسراییلی در حضور ارتش و گاهی در پناه محافظت آن، حمله‌های‌شان را علیه غیرنظامیان فلسطینی و اموال آنها شدت بخشیده‌اند. از 28 سپتامبر تا 4 اکتبر 2015، سازمان‌ غیردولتی الحق ـ سازمان عضو فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر ـ 29 مورد خشونت ارتکابی کوچ‌نشینان را در کرانه‌ی باختری ثبت کرده است که تیراندازی با مهمات واقعی، حمله‌های فیزیکی، تخریب اموال و مزارع و ممانعت از تحرک فلسطین‌ها از جمله آنهاست.

از 24 سپتامبر 2015، دولت اسراییل به سربازان اجازه داده است هر زمان احساس خطر کردند، تیراندازی کنند: این تصمیم بدون‌ تردید شمار حوادث قتل بی‌رحمانه‎ غیرنظامیان را ـ که
هم‌اکنون نیز نگران‌کننده است ـ به دست سربازان اسراییلی و استفاده‌ی بی‌تن

هیچ نظری موجود نیست: