نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ مهر ۱۲, یکشنبه

تظاهرات عظیم در شهر وین در حمایت از پناهندگان


پناهنده خوش آمدی! این عنوانی بود که بر این نمایش انسانی بزرگ نهاده شده بود. این تظاهرات که بر اساس داده های پلیس شهر وین با بیست هزار نفر آغاز شده بود, در نهایت و در بزرگترین میدان مرکزی شهر یعنی هلدن پلاتز با حضور صد هزار نفر ادامه یافت. همبستگی صدای همه آنانی بود که با پلاکاردها و شعارهای پشتیبانی از پناهندگان در این آکسیون شرکت داشتند و ناگفته نماند که در این میدان بزرگ فضای خالی یافت نمیشد. این نمایش عظیم انسانی همراه با سخنرانی ها و موسیقی تدوام یافت و برگزارکنندگان به جمع آوری کمک های مالی برای پناهجویان پرداختند.
در طی سخنرانی ها بر پایبندی به ارزش های انسانی و حقوق پناهندگی و رجوع به تاریخچه پناهندگی بویژه در جریان جنگ جهانی دوم تاکید شد.
سخنرانان همچنین بر نقش نئولیبرالیسم در پیدایش پدیده پناهندگی اشاره نموده و یادآوری کردند که در شرایطی که کشور اتریش و سایر دول اروپائی میلیاردها یورو از خزانه ملی خود را برای نجات بانک های سرمایه داران مصرف می کنند چگونه پذیرش چندین هزار پناهنده از عهده و توان آنها خارج است؟
همچنین آنها از فروش انبوه تسلیحات جنگی به طرفین جنگ در خاورمیانه بعنوان یکی از دلایل پیدایش جنگهای خانمانسوز و پدیده مهاجرت انسانی یاد کردند.
این سخنرانی ها با تشویق و حمایت تظاهرکنندگانی که خواهان اجرای عملی حقوق بشر بودند, همراه بود. این نمایش کم سابقه با اجرای موسیقی توسط یک گروه مشهور ادامه یافت.
برای بزرگنمائی روی تصاویر کلیک کنید

هیچ نظری موجود نیست: