نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ آبان ۸, جمعه

بارندگی های 48 ساعت گذشته ایلام در 100 سال اخیر بی سابقه است

 
بارندگی های 48 ساعت گذشته ایلام در 100 سال گذشته از نظر حجم بارندگی و بازه زمانی بی سابقه بوده است.
متوسط بارش سالانه استان را بین 400 تا 500 میلیمتر عنوان کرد و افزود: تنها در 48 ساعت گذشته 280 میلیمتر بارندگی در شهر ایلام گزارش شده است.
 همچنین در این مدت در ایستگاه های ایوان، ملکشاهی و ارکواز، لومار، سرابله، آبدانان و دره شهر نیز به ترتیب 188، 185، 148، 141، 90 و 48 میلیمتر بارندگی ثبت شده است.
 ارتباط تلفنی با شهرستان های مهران و دهلران برای کسب اطلاع از میزان بارندگی قطع است اما دست کم در هر کدام از این شهرستان ها نیز 50 میلیمتر باران باریده است.
مدیرکل هواشناسی استان ایلام گفت: سیستم ناپایدار بارش زا امشب و فردا شب نیز فعال بوده و شنبه هفته آینده از استان خارج می شود اما از اواخر هفته آینده یک سیستم دیگر وارد استان می شود که اطلاع رسانی های لازم انجام خواهد شد.
شیخ الملوکی افزود: تا پایان آبان ماه هر هفته یک سیستم ناپایدار با شدت و ضعف متفاوت وارد استان خواهد شد.
وی با بیان اینکه پدیده ال نینو بدلیل افزایش دمای آب اقیانوس نسبت به حالت عادی رخ می دهد و باعث ناهنجاری های اقلیمی خواهد شد، ادامه داد: بارش های سیل آسا در مناطقی از جمله استان ایلام که انتظار آن نمی رود از پیامدهای این پدیده است.
وی تاکید کرد: سازمان هواشناسی پدیده ال نینو را رد نکرده است اما سرمای سرد زمستانی ناشی از این پدیده را رد می کند.
شیخ الملوکی افزود: وقوع این پدیده تنها در صورت مدیریت مناسب و اندیشیدن تدابیری به منظور جمع آوری آب های سطحی، در افزایش منابع آبی استان و رفع بحران آب تاثیرگذار خواهد بود. بارش 230 میلی متر باران طی 48 ساعت گذشته در شهر ایلام موجب اخلال در زندگی عادی و روزانه مردم شده است.
به علت بارش شدید باران فعالیت همه مراکز آموزشی، دستگاه های اجرایی و دولتی و بانک های ایلام امروز پنجشنبه در پی اعلام ستاد بحران تعطیل است، پروازهای فرودگاه ایلام لغو شده و براساس اعلام ستاد مدیریت بحران بر اثر وقوع سه نفر کشته و یک نفر هم مفقود شده اند.
 
در پی جاری شدن سیل به 40 درصد ساختمان‌ها و زیرساخت‌های ایلام آسیب وارد شده است + عکس
  بارش 230 میلی متر باران در 48 ساعت گذشته در شهر ایلام موجب اختلال در زندگی عادی و روزانه مردم شده است.
زندگی مردم ایلام پس از باراناستاندار ایلام روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یادآور شد: بارندگی ها شب گذشته در نقاط مختلف استان ادامه داشت که در ملکشاهی بخشی از پل های مسیر را تخریب و در چرداول و سیروان به زمین های کشاورزی خسارت هایی را وارد کرد.
محمدرضا مروارید همچنین از نابودی بخش قابل توجهی از راه های عشایری در استان خبر داد.
بارش شدید باران فعالیت همه مراکز آموزشی، دستگاه های اجرایی و دولتی و بانک های ایلام را روز پنجشنبه با اعلام ستاد بحران تعطیل کرد و پروازهای فرودگاه این شهر نیز لغو شد.
پولادی، معاون عمرانی استانداری ایلام در گفت‌وگو با شبکه خبر گفت : به تاسیسات دولتی، ساختمان‌ها، منازل مسکونی و خیابان‌ها به میزان 40 درصد  آسیب وارد شده است.


















هیچ نظری موجود نیست: