نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ شهریور ۱۵, یکشنبه

ابراز تاسف سراسقف ارامنه تهران از تخریب باشگاه ارامنه


Image copyright
سیبوه سرکیسیان سراسقف ارامنه‌ تهران، با ابراز تاسف از تخریب باشگاه اجتماعی ارامنه پایتخت معروف به "کلوپ ارامنه"، که بر اثر گودبرداری غیر اصولی صورت گرفته، خواستار کمک مسئولان به بازسازی این بنای تاریخی شد.
اسقف سرکیسیسان یکشنبه ۱۵ شهریور به خبرگزاری ایسنا گفت که "با نشست زمین، تمام آرشیو، اسناد و کتابخانه‌ کلوپ ارامنه زیر خاک مدفون شده‌ است". وی این حادثه را نتیجه زیر پا گذاشتن قوانین ساخت و ساز شهری دانست و گفت: "ما در صورت نیاز، از مقام معظم رهبری هم درخواست کمک خواهیم کرد."
کلوپ ارامنه تهران، بیش از یک قرن قدمت دارد و حدود ۱۰ روز پیش به علت گودبرداری غیراصولی برای ساخت پارکینگ طبقاتی پاساژ علاءالدین فروریخت.
پاساژ علاء الدین واقع در تقاطع خیابان‌های جمهوری و حافظ تهران، یکی از بزرگترین مجتمع های فروش موبایل در ایران است که از زمان شروع ساخت و ساز آن در زمان ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد، به خاطر تخلفات سازندگانش خبرساز بوده است. برخی رسانه های ایران، صاحبان این پاساژ را متهم می کنند که با استفاده از نفوذ خود در برخی نهادهای حکومتی، اقدام به زیر پا گذاشتن قواعد ساخت و ساز شهری کرده اند.
سراسقف ارامنه تهران، امروز گفت که مالکان پارکینگ پاساژعلاء الدین به شورای خلیفه گری ارامنه خبر نداده بودند که "قصد دارند چنین ساختمان عظیمی را آنجا بسازند" و افزود: "ما زمانی فهمیدیم که بخش اعظم کار پیش رفته بود".
اسقف سرکیسیسان تاکید کرد: "در آن زمان برخی مدیران شورای خلیفه گری شروع به مذاکره و صحبت با آنها کردند تا نسبت به کاری که انجام می شود محتاط باشند تا به ساختار باشگاه آسیبی نرسد، اما آنها غیرقانونی دست به چنین کاری زدند و به همین دلیل این اتفاق رخ داد."
وی همچنین گفت: "قرار بود در همان شب حادثه، مراسم عروسی نیز در این محل برگزار شود و با تخریبی که الان در ساختمان رخ داده، معلوم نیست در آن صورت چند نفر جان خود را از دست می‌دادند."
هفته پیش و در پی تخریب باشگاه ارامنه، رجبعلی خسروآبادی مدیر کل میراث فرهنگی تهران با ارسال نامه‌ای به شهردار منطقه ۱۱ خواستار توقف سریع ساخت و ساز در نزدیکی این باشگاه شده و اعلام کرده بود: "پیگیری حقوقی برای برخورد با عوامل آسیب به این بنای تاریخی و با ارزش در دستور کار قرار گرفته است."
اسقف سرکیسیسان نیز امروز گفت که شنیده است محمدباقر قالیباف شهردار تهران اقدام صاحب پارکینگ پاساژعلاء الدین را "محکوم کرده" و گفته است که "باید ساخت این پارکینگ متوقف شود".
ماجراهای قبلی پاساژ علاء الدین
دو روز پیش رسانه های ایران اعلام کردند که در پی ابلاغ حکم تخریب طبقه هفتم پاساژ علاء الدین به شهرداری تهران، اجرای حکم "با همکاری مالک پاساژ" آغاز شده است.
این حکم، توسط شعبه هفت دادگاه تجدید نظر دیوان عدالت اداری صادر شده و دلیل آن، "عدم ایمنی سازه ساختمان پاساژ علاء الدین به دلیل احداث بنای غیر مجاز در طبقه هفتم این ساختمان" و "تغییر کاربری های غیر مجاز که تبدیل انباری های تجاری به واحد های تجاری را در پی داشته" بود.
خبر صدور این حکم، در شرایطی منتشر شد که در دی ماه سال گذشته، رسانه های ایران خبر داده بودند که ماموران شهرداری با همراهی نیروهای پلیس تهران، مغازه‌های طبقات هفت و منفیِ سه پاساژ علاالدین را بنا به حکم قضایی خراب کرده اند. این در حالی است که بعدها مشخص شد که اجرای حکم، متوقف و منوط به روشن شدن سرنوشت نهایی شکایت مالک پاساژ به دیوان عدالت اداری شده است.
در پی شروع تخریب این طبقات در دی ماه ۱۳۹۳، ابوالفضل قناعتی، عضو شورای شهر تهران خواست که مشخص شود "چه افرادی اجازه این تخلف را صادر کرده‌اند و مالک با چه کسانی توافق کرده است تا این تخلف را انجام دهد".
پیروز حناچی، معاون وزارت راه و شهرسازی هم گفت که مالک علاء الدین نمی‌توانسته "بدون هماهنگی و اطلاع مسئولان شهرداری منطقه یک طبقه روی طبقه ششم ساختمان خود در شلوغ‌ترین نقطه شهر اضافه کند".
به گزارش برخی رسانه ها، رضا علاالدین، مالک پاساژ علاء الدین، پیش از شروع تخریب طبقاتی که غیرقانونی ساخته شده بودند، به مغازه‌داران اطمینان داده بود که حکم تخریب اجرا نخواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست: