نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ شهریور ۱۵, یکشنبه

قطار پناهجویان به وین و مونیخ رسید


Image copyrightAP
Image captionهزاران پناهجو امروز مستقیما وارد مونیخ در جنوب آلمان شدند
قطارهای حامل هزاران نفر از پناهجویان خاور میانه‌ای وارد وین و مونیخ شد. همزمان مجارستان که پس از چند روز سخت‌گیری اجازه عبور پناهجویان را سهل‌تر کرده گفته در صدد تشدید تدابیر خود برای مواجهه با سیل پناهندگان است.
در همین حال، آلمان و مجارستان اعلام کرده‌اند که بازگشایی مرزهایشان بروی پناهنگان یک "اقدام موقتی و استثنایی" است که بنا بر دلایل "انسان‌دوستانه" صورت می‌گیرد و این دو کشور همچنان به اجرای قانون اتحادیه اروپا که پناهجویان را موظف به اعطای درخواست پناهندگی در نقطه ورود به محدوده یورو می‌کند، پایبندند.
اتریش و آلمان پس از افزایش بحران پناهجویان در روزهای اخیر و گزارش‌های متعدد از وقوع وقایع دلخراشی چون غرق شدن آلان، کودک سوری و خفه شدن دهها پناهجوی دیگر در اتاقک آهنی حمل بار تریلرها، از امروز (شنبه پنجم سپتامبر) مرزهای خود را به طور تقریبا بی قید و شرط بروی پناهجویان باز کرده‌اند.
پناهجویانی که بخش مهمی از آنها از مناطق جنگ زده‌ای چون سوریه گریخته‌اند.
در حال حاضر شمار زیادی از این پناهجویان از مجارستان وارد اتریش شده‌اند و بعضی از آنها مستقیما به شهر مونیخ در آلمان رفته‌اند.
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفته است که کشورش بدون افزایش مالیات ها و یا تغییر در بودجه می تواند به پناهجویانی که وارد این کشور می شوند کمک کند.
مجارستان گفته است که هر چند موقتا محدودیت انتقال پناهجویان از این کشور را کاهش داده، اما طرح هایی برای تشدید کنترل در مناطق مرزی کشور دارد.
اما اتریش گفته است محدودیتی برای شمار پناهجویانی که وارد این کشور می‌شوند، در نظر نخواهد گرفت.
مقامات اتریش گفته‌اند که انتظار می‌رود حدود ده هزار پناهجو ظرف امروز (شنبه ۵ سپتامبر) از مجارستان وارد خاک اتریش شوند.
یکی از سخنگویان وزرات کشور اتریش گفته است که این کشور درخواست همه پناهجویان واجد شرایطی را که از این کشور درخواست پناهندگی کنند، می پذیرد.
گزارش ها حاکی است که برای دومین روز متوالی صدها پناهجوی دیگر پیاده به سوی مرز اتریش حرکت کرده اند.

پیاده روی

Image copyrightAFP
Image captionروز گذشته هزاران پناهجو پیاده از طریق مجارستان عازم اتریش شدند
مقامات آلمان می گویند که انتظار می رود بسیاری از این پناهجویان به شهرهای مختلف این کشور سفر کنند.
هزاران پناهجو پس از آن که مجارستان موافقت کرد که اتوبوس در اختیار آنها قرار دهد، از این کشور وارد خاک اتریش شده‌اند.
مجارستان گفته است که به دلیل نگرانی از امنیت پناهجویانی که از روز گذشته پیاده عازم مرز اتریش شده بودند، حاضر شده که اتوبوس در اختیار آنها قرار دهد.
طی چند روز گذشته مجارستان با شدت دادن به تدابیر امنیتی مانع شده بود که پناهجویان با قطار به کشورهای غرب اروپا بروند.
مقامات مجارستان گفته بودند که این پناهجویان پیش از سفر به سایر کشورهای اروپایی باید ثبت نام کنند که این اقدام باعث برانگیخته شدن خشم پناهجویان شده بود.
اتریش شب گذشته اعلام کرد که این کشور و آلمان توافق کرده اند که مرزهایشان را به روی پناهجویانی که در مجارستان هستند، باز کنند.
Image copyrightepa
Image captionاتریش اعلام کرده که تنها امروز (شنبه) انتظار دارد که حدود ده هزار پناهجو وارد این کشور شوند
امدادرسانان اتریشی با دادن غذا و نوشیدنی‌های گرم از پناهجویانی که وارد خاک این کشور می شوند، استقبال کرده اند.
اتریش گفته است پناهجویانی که وارد خاک این کشور می شوند می توانند از این کشور تقاضای پناهندگی کنند و یا در صورت تمایل از طریق این کشور به آلمان بروند.
پلیس اتریش گفته است که تا امروز صبح (شنبه ۵ سپتامبر) ۳۰۰۰ پناهجو وارد این کشور شده اند.
بسیاری از پناهجویان امیدوارند که از این طریق بتوانند به آلمان بروند.
انتظار می رود آلمان در سال جاری ۸۰۰ هزار پناهجو بپذیرد.

نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا

Image copyrightAFP
Image captionفدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر ضرورت اقداماتی بیشتر برای حفاظت از پناهجویان و جلوگیری از قاچاق انسان تاکید کرد
فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است که اعتبار این اتحادیه بستگی به واکنش این نهاد در قبال بحران پناهجویان دارد.
خانم موگرینی که پس از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوگزامبورگ صحبت می کرد، بر ضرورت اقداماتی بیشتر برای حفاظت از پناهجویان و جلوگیری از قاچاق انسان تاکید کرد.
گزارش ها حاکی است که همچنان در مورد نحوه پاسخگویی به بحران فعلی پناهجویان هماهنگی زیادی بین اعضای اتحادیه اروپا وجود ندارد.
آلمان از طرح کمیسیون اروپا مبنی بر عملی کردن سیستم سهمیه بندی برای پذیرش پناهجو از سوی اعضای اتحادیه اروپا حمایت می کند.
این در حالی است که بسیاری از کشورهای شرق اروپا با این طرح مخالف هستند.
روز گذشته کشورهای لهستان، جمهوری چک و اسلواکی از تصمیم مجارستان در مورد تشدید کنترل مرزها حمایت کردند.

هیچ نظری موجود نیست: