نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ شهریور ۲۰, جمعه

نگرانی از وخامت وضع پناهجویان در اردوگاهی در مجارستان


Image copyrightReuters
Image captionیک زن اتریشی که این فیلم را ضبط کرده گفته است با مهاجران مانند "حیوانات" برخورد می شود
همزمان با وخیم شدن شرایط در یک اردوگاه موقت در مجارستان، فعالان حقوق پناهجویان از دولت‌های اروپایی خواسته‌اند محدودیت‌ها برای مهاجران را رفع کنند.
این درخواست پس از آن مطرح شد که فیلمی با تصاویری نگران کننده از داخل یک اردوگاه پناهجویان در نزدیکی مرز مجارستان با صربستان منتشر شد. در این فیلم پلیس کیسه‌های مواد غذایی را به سوی انبوهی از مهاجران پرتاب می‌کند.
زنی اتریشی که این فیلم را ضبط کرده گفته است با پناهجویان مانند "حیوانات" برخورد می‌شود و از کشورهای اروپایی خواسته است مرزهای خود را باز کنند.
مدیر اضطراری سازمان دیده بان حقوق بشر گفته است که مهاجران مثل "چهارپا در آغل" نگهداری می‌شوند.
این در حالی است که قرار است به زودی وزرای امور خارجه مجارستان، جمهوری چک، اسلواکی، لهستان، آلمان و لوکزامبورگ، که ریاست اتحادیه اروپا را در حال حاضر بر عهده دارد، در مورد سیستم سهمیه بندی پیشنهاد شده برای پناهندگان به بحث بپردازند.
آلمان سیستم سهمیه بندی‌ای را پیشنهاد کرده که کشورهای اتحادیه اروپا را ملزم به پذیرش شمار ثابت مهاجران می‌کند.
کمیسیون اروپا می خواهد همه ساله ۱۲۰،۰۰۰ پناهجوی اضافی برای اسکان بین ۲۸ کشور عضو تقسیم شود که از شمار قبلی پیشنهاد شده ۴۰ هزار نفر بیشتر است.
اما جمهوری چک، مجارستان، لهستان و اسلواکی این پیشنهاد را رد کرده‌اند.
در هفته‌های اخیر، ده‌ها هزار نفر از مهاجران به شدت در تلاش به فرار از درگیری در کشورهایی مانند سوریه و لیبی هستند.
هزاران نفر سفر خود را از یونان به سمت شمال ادامه می‌دهند، اگرچه شروع باران های سنگین سفر آنها را دشوار ساخته است.
بسیاری از آنها می‌خواهند از طریق مجارستان به آلمان، اتریش و سوئد سفر کنند که از جمله کشورهای ثروتمند اتحادیه اروپا هستند و قوانین پناهندگی بازتری دارند.

هیچ نظری موجود نیست: