نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ شهریور ۲۳, دوشنبه

خشکسالی بر زندگی عشایر ترک انداخت/ زخم‌های عشایر را مرهمی باید

خشکسالی بر زندگی عشایر ترک انداخت/ زخم‌های عشایر را مرهمی باید

مناطق محروم بویر احمد
ش
حال عشایر در زاگرس مرکزی خوب نیست و خشکسالی و بی‌آبی بر زندگی ساده آنان سایه انداخته است. آنها این روزها با انبوهی از رنج‌ها به فکر کوچ زودرس به حاشیه رودخانه‌ها هستند.
د و با پول آن مرهمی بر زخمه‌ای عمیق زندگی‌شان نهند اما خشک‌سالی که می‌شود قیمت دام هم آب می‌رود تا این مردمان زحمت‌کش مزد رنجهای خود را هم نبینند.
بی آبی کمر عشایر را شکسته است


مناطق محروم بویر احمد

۵۰درصد چشمه های عشایر خشک شده اند

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد بیان می‌کند: کاهش ۱۸ درصدی بارشها طی سال زراعی جاری موجب خشک شدن بسیاری از چشمه‌ها در مناطق عشایری شده است.
وی تصریح می‌کند: هم‌اکنون بیش از ۵۰ درصد چشمه‌ها در مناطق ییلاقی استان کم آب و یا کاملاً خشک‌شده‌اند.
مناطق محروم بویر احمد

شیوع برخی بیماریها در اثر کمبود آب
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: کم‌آبی در عشایر موجب شیوع برخی بیماری‌ها و افزایش هزینه‌های عشایر شده است.
وی می‌افزاید: خشک‌سالی همچنین موجب کاهش قیمت دام شده و زیان‌هایی را بر عشایر تحمیل کرده است.
علی پور تعداد دام عشایر این استان را حدود یک‌میلیون و ۱۷۹ هزار رأس اعلام می‌کند و می‌گوید: جامعه عشایری کهگیلویه و بویراحمد سالانه قابلیت عرضه ۹۴ هزار رأس گوسفند و بره، ۳۲۰ هزار رأس بز و بزغاله و دو هزار و ۶۰۰ رأس دام سنگین ازجمله گاو و گوساله را به بازار دارد.

مناطق محروم بویر احمد

هیچ نظری موجود نیست: