نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ شهریور ۲۷, جمعه

ئومان کورتولموش معاون نخست وزیر ترکیه روزجمعه شمار آوارگان سوری دراین کشور را دومیلیون و225هزار و147 نفر اعلام کرد ومدعی شد هزینه آنان برای ترکیه بالغ بر7 میلیارد و158 میلیون دلار است.

به گزارش ایرنا، وی این مطلب را پیش ازنشست هماهنگی درمساله سوریه، عنوان کرد.
او با ادعای اینکه ترکیه با لحاظ دریافت کمک های خارجی به پذیرش آوارگان سوری اقدام نکرده است، گفت: جامعه جهانی باید در خصوص تامین هزینه های هنگفت پناهجویان در ترکیه کمک کند واین یک وظیفه انسانی است.
کوتولموش اذعان کرد: موضوع پناهجویان سوری، حتی درصورت خاتمه یافتن جنگ درسوریه نیز به پایان نخواهد رسید.

معاون نخست وزیر ترکیه هدف از نشست امروز را بررسی رهیافت و گامهایی که ترکیه باید در قبال این مساله بردارد، عنوان کرد و گفت: ترکیه از آوریل سال 2011 میلادی رویکرد انسانی به مساله آوارگان سوری دارد و این رویکرد که بالطبع هزینه های مادی، سیاسی واجتماعی براین کشور داشته، پذیرا شده است.

کورتولموش با اعلام شمار آوارگان سوری ثبت شده درترکیه به میزان دو میلیون و 225 هزار و 147 نفت، گفت : شمار آوارگان سوری که درشهرک های کانتینری برپا شده درنواحی مرزی به سر می برند را 258 هزار و 977 نفر اعلام کرد وگفت: نزدیک به دو میلیون سوریه ای نیز در شهرهای استانبول، آنکارا، ازمیر ودیگر شهرهای ترکیه به سر می برند. شمار سوریه ای ها فقط در استانبول 350 هزار نفر است.

او گفت: ترکیه از آوریل سال 2011 میلادی تاکنون برای سوریه ای ها 7.6 میلیارد دلار هزینه کرده است که فقط 418 میلیون دلار آن از سازمان های بین المللی تامین شده و بقیه از خزانه ترکیه تامین شده است.

هیچ نظری موجود نیست: