نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ شهریور ۱, یکشنبه

هفتاد درصد تالاب هورالعظیم خشک شده است







هفتاد درصد تالاب هورالعظیم خشک شده است

استان وایر: احمد لاهیجان زاده، مدیرکل محیط‌زیست خوزستان می گوید: "با توجه به کم آبی رودخانه کرخه  70 درصد تالاب هورالعضیم خشک شده است."
به گزارش خوزنیوز، احمدرضا لاهیجان‌زاده با تاکید براینکه "وجود خشکی در تالاب هورالعظیم سبب به خطر افتادن زیست‌بوم خوزستان می‌شود"، گفته است: "چند ماهی است که تالاب هورالعظیم در وضعیت هشدار قرار گرفته به همین دلیل باید اقدامات مفیدی هرچه سریعتر در راستای جلوگیری از خشکی این تالاب توسط مسئولان استانی و کشوری انجام شود."
وی از تالاب هورالعظیم به عنوان بزرگترین تالاب خوزستان نامبرده و گفته است که "این تالاب یکی از مهم‌ترین تالاب‌های ایران است و مسئولان استانی و کشوری باید با اهتمام ویژه دراین‌باره وارد عمل شده و مانع از خشکی این تالاب شوند."
احمد لاهیجان‌زاده همچنین به طرحایی برای نجات تالاب هورالعظیم اشاره کرده و گفته است: "طرح‌هایی برای انتقال آب رودخانه‌های درون استان خوزستان برای جلوگیری از خشکی این تالاب ارزشمند در حال مطالعه است و امیدواریم هرچه سریعتر به نتیجه مطلوب برسیم."
به گفته مدیرکل محیط‌زیست خوزستان، سرچشمه اصلی تالاب هورالعظیم رودخانه کرخه است که خود این رودخانه نیز وضعیت اسف‌باری به لحاظ کم‌آبی دارد و با وجود اعلام محدودیت و نیز ممنوعیت کشت در برخی از نقاط حوضه آبی رودخانه کرخه کمک قابل ملاحظه‌ای به جلوگیری از خشکی رودخانه کرخه و تالاب هورالعظیم به سبب گرمای شدید هوا و کمبود ریزش‌های جوی نشده است.
روز جمعه شماری از اعضای جمعیت حیات آبی خوزستان به منظور "آگاه سازی جوامع محلی" با نصب بنر و در دست گرفتن تصاوبری از وضعیت فعلی و گذشته تالاب هورالعظیم در مصلای "دشت آزادگان" خواهان نجات تالاب هورالعظیم شدند.
بخشی از تالاب هورالعظیم توسط شرکت های وابسته به وزارت نفت خشک شده است. بخش های خشک شده این تالاب در جریان بحران ریزگردها که زندگی شهروندان در اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در سال 93 بارها مختل کرد به عنوان یکی از کانون های اصلی ریزگردها معرفی شد.

هیچ نظری موجود نیست: