نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ تیر ۱۴, یکشنبه


خاموشی خسرو شاکری


Sun 5 07 2015 


kanoon-dar-tabeid2.jpg
با تاسف بسیار دکتر خسرو شاکری ( زند) عضو کانون نویسندگان ایران و یکی از بنیان گذاران کانون نویسندگان ایران « در تبعید » خاموشی گرفت .

زنده یاد خسرو: پژوهشگر برجسته تاریخ وادبیات مشروطه و جنبش سوسیال دموکراسی وکارگری ایران بود و به همین اعتبار در بسیاری از دانشگاه های معتبر آمریکا و ارویا به عنوان استاد و پژوهشگرتدریس و تحقیق کرد. حاصل کار او دراین حوزه ها تالیف و تدوین و انتشار اسناد جنبش کارگری و سوسیال دموکراسی در سی و هفت مجلد است .علاوه بر این کار سترگ آثار ماندگاری چون « انقلاب مشروطه » ، « انکشاف سوسیال دموکراسی »، «میلاد زخم » (در باره جنبش جنگل ) ، « تقی ارانی در آینه تاریخ » ، « غروب شوکت » (درباره تارخ ایران در دوره قوام السلطنه در دومجلد ).... را تحقیق و تالیف و تحلیل کرده است وآن ها را عموما در انتشاراتی که خود بنیاد گذاشته بود، مانند«مزدک » و « پادزهر» منتشر کرد.

خسرو شاکری یکی از بنیان گذاران کنفدراسیون جهانی محصلین و دانشجویان ایرانی ( اتحادیه ی ملی) بود و دو دوره دبیری آن را به عهده داشت.

خسرو شاکری در کنارآثاری که از خود به جای گذاشت، ازهمان آغاز نو جوانی تا دم مرگ مبارزی پیگیر درراه آزادی و دموکراسی و عدالت اجتماعی بود و ازهمین روی هرگز درمقابله با دونظام سرکوب و سانسورشاه و شیخ، کوتاه نیامد. خسرو دوست و همکار احمد شاملو در« کتاب جمعه » بود و پس از توقیف آن در تهران توسط سانسور چیان رژیم جمهوری اسلامی، خود انتشار آن را به بیش از ده شماره با همکاری دوستانش در تبعید ادامه داد.

کانون نویسندگان ایران « در تبعید » با اندوه بسیار خاموشی خسرو شاکری را به جامعه اهل هنر وادبیات و فرهنگ و اندیشه، وهمه آزادی خواهان ومبازان آزادی اندیشه و بیان و قلم ، بویژه به خانواده و دوستان ویاران آن عزیز تسلیت می گوید و براین حقیقت تاکید دارد که زنده یاد خسروی شاکری در آثارش هماره ماندگار خواهد ماند

کا نون نویسندگان ایران «در تبعید»

پنجم ماه جولای 2015 

هیچ نظری موجود نیست: