نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ تیر ۱۳, شنبه

ویکی لیکس اسنادی درباره جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا در برزیل افشا کرد

ویکی لیکس اسنادی درباره جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا در برزیل افشا کرد


براساس اسناد ویکی لیکس سازمان امنیت ملی آمریکا به ویژه در زمینه های اقتصادی فعالانه علیه برزیل جاسوسی می کرده
سایت افشاگر ویکی‌لیکس اسنادی را منتشر کرده که نشان می‌دهد شماری از مقامات ارشد دولت برزیل برای سازمان امنیت ملی آمریکا جاسوسی می کردند.
در این اسناد فهرستی شامل ۲۹ شماره تلفن وجود دارد که نشان می دهد سازمان امنیت ملی آمریکا به ویژه در زمینه های اقتصادی، بانکداری و بازرگانی فعالانه علیه برزیل جاسوسی می کرده است.
دیلما روسف، رئیس جمهور برزیل دو سال پیش در پی انتشار گزارش هایی درباره جاسوسی آمریکا از مکالمات و ارتباطات مقامات دولتی کشورش، سفرش را به واشنگتن لغو کرد.
null
رئیس جمهور برزیل هفته گذشته در جریان دیدارش از آمریکا اعلام کرد که مسئله جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا از برزیل موضوعی است که به گذشته مربوط می شود
در آن زمان سازمان امنیت ملی آمریکا متهم شد که ایمیل‌ها و پیام‌هایی که خانم روسف می‌فرستاده و همچنین دستیاران او و شرکت نفتی پتروبراس را شنود می‌کرده است.
خانم روسف ابتدا از این خبر عصبانی شد اما بعد تلاش کرد تا روابط بحرانی کشورش با آمریکا را آرام کند زیرا به گفته او دولت اوباما در این ماجرا مسئولیتی نداشته است.
رئیس جمهور برزیل همچنین هفته گذشته در جریان دیدارش از آمریکا اعلام کرد که مسئله جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا از برزیل موضوعی است که به گذشته مربوط می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست: