نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ تیر ۱۳, شنبه

'داعش ویدئویی از اعدام ۲۵ نفر' در آمفی‌تئاتر پالمیرا به دست چند نوجوان را منتشر کرد

'داعش ویدئویی از اعدام ۲۵ نفر' در آمفی‌تئاتر پالمیرا به دست چند نوجوان را منتشر کرد


ویدئویی که ظاهرا از سوی گروه موسوم به 'دولت اسلامی' (داعش) منتشر شده، کشته شدن ۲۵ نفر را در آمفی‌تئاتر تاریخی پالمیرا نشان می دهد.
در این ویدئو مردانی که داعش مدعی است "سربازان سوری اسیرشده در حمص‌اند"، با لباس های نظامی سبز و قهوه ای در برابر پرچم بزرگ سیاه و سفید این گروه تیرباران می شوند.
به نظر می رسد تیراندازان در سنین ۱۳ یا ۱۴ ساله باشند؛ آنها لباس های خاکی به تن دارند و سربندهای قهوه ای بسته اند.
این تیراندازی در برابر دیدگان عده ای از مردان و یک پسر بچه که روی صندلی های آمفی تئاتر نشسته اند صورت می گیرد.
این ویدئو از سوی حساب های کاربری مرتبط با پیکارجویان گروه منسوب به دولت اسلامی منتشر شده است و مشخص نیست که چه زمانی فیلمبرداری شده است.
بر اساس گزارش ها گروه موسوم به دولت اسلامی در دوره ای که شهر پالمیرا را در تصرف خود داشتند، بیش از ۲۰۰ نفر را اعدام کرده اند.
سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه، گروه مخالف حکومت بشار اسد که مقر آن در لندن است، اعدام ها در آمفی تئاتر پالمیرا را نخستین بار در روز ۲۷ ماه مه، کمتر از یک هفته پس از تصرف این شهر به دست داعش گزارش کرده بود.
قدمت بخش اعظم محوطه تاریخی پالمیرا به قرن یکم و دوم میلادی باز می‌گردد.
ساکنان پالمیرا را آرامی‌ها، اموری‌ها و عرب‌ها به اضافه اقلیتی یهودی تشکیل می‌دادند و فرهنگ آنها تحت تاثیر ایران و روم بود. شاهان حاکم بر پالمیرا رابطه نزدیکی با امپراتوری روم داشتند و در قرن سوم میلادی با امپراتوری ساسانی در جنگ بودند.
پالمیرا یکی از مراکز مهم فرهنگی دوران خود بوده و یونسکو آن را دارای "ارزش برجسته جهانی" توصیف می‌کند.
داعش مرتبا ویدئوهایی از اعدام های دسته جمعی منتشر می کند که کارشناسان آن را ابزارهای مهم تبلیغاتی برای این گروه ارزیابی می کنند.

هیچ نظری موجود نیست: