نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ مرداد ۷, چهارشنبه

در همین حال، خبرگزاری مهر، با انتشار تصاویری، نوشت: «جمعی از دانشجویان معترض به سفر لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه به تهران، صبح امروز چهارشنبه مقابل درب فرودگاه مهرآباد تهران تجمع کردند.»
اما این‌طور که از تصاویر منتشرشده توسط این خبرگزاری برمی‌آید، این تجمع با برخورد نیروهای انتظامی مواجه شده و پلاکاردها و بنرهای آن‌ها جمع‌آوری شده است.
خبرگزاری فرانسه نیز با انتشار گزارشی از تجمع اعتراضی دانشجویان، از بازداشت یک نفر پیش از پرتاب تخم‌مرغ به سمت ماشین فابیوس خبر داده است.
به نوشته این خبرگزاری، در پی سفر لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه به ایران، تعدادی از معترضین این سفر در مقابل فرودگاه مهرآباد تجمع کردند. به گفته این افراد که خود را «دانشجو» معرفی می‌کنند، در پی درگیری با پلیس ضد شورش، پلیس به آنها حمله و آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده است. این برخوردها به گفته این معترضین، به بازداشت ۵ تن از آنان منجر شده است.
همچنین اکران یک فیلم مستند پیرامون رابطه لوران فابیوس و ایدز نیز توسط پلیس امنیت ایران لغو شده است.
این افراد مدعی هستند که لوران فابیوس یکی از عوامل ارسال خون‌های آلوده به ایدز در دهه ۶۰ خورشیدی از یک کمپانی فرانسوی به ایران بوده است.
لوران فابیوس نخست وزیر وقت فرانسه طی یک پروسه قضایی در دادگاه‌های فرانسه از دخالت در ارسال خون‌های آلوده به چند کشور دنیا از جمله آلمان، عربستان، عراق و ایران، بی‌گناه اعلام شد. این در حالی است که وزیر بهداشت وقت فرانسه مجرم شناخته شد.

سرمقاله فابیوس در روزنامه «ایران»: «اقدام مشترک برای یک جهان امن‌تر»

روز گذشته نیز، روزنامه رسمی دولت، «ایران»، در اقدامی بی‌سابقه و یک روز پیش از سفر فابیوس، سرمقاله خود را به انتشار مطلبی به قلم او اختصاص داد. فابیوس در این سرمقاله با عنوان «اقدام مشترک برای یک جهان امن‌تر» نوشته است: «پس از چند سال مذاکره دشوار اما سازنده، بزودی به دعوت همتایم محمدجواد ظریف به تهران می‌روم و از این سفر خوشحال هستم. فرانسویان همیشه مجذوب ایران و بویژه میراث این فرهنگ کهن و سهم این کشور در تاریخ علم و اندیشه بوده‌اند. دانشجویان ایرانی نیز برای ما شگفتی‌آفرین‌اند؛ آنها چهره ایران در دانشگاه‌های فرانسه‌اند و خوش می‌درخشند. امروز شرایط برای بهبود و ارتقای سطح تبادلات دو کشور مهیا شده است».
========
صادرات خون‌های ‌آلوده زمانی اتفاق افتاد که لوران فابیوس مقام نخست وزیری جمهوری فرانسه را در اختیار داشت. فابیوس، وزیر امور اجتماعی و وزیر بهداشت کابینه‌اش به دادگاه احضار شدند و در نهایت، دادگاه لوران فابیوس و وزیر امور اجتماعی را از تمامی اتهامات مبرا کرد اما وزیر بهداشت فرانسه را به دلیل اهمال، مقصر شناخت.

هیچ نظری موجود نیست: