نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ مرداد ۹, جمعه

اکوسیستم جنگل ابر با حضور انبوه گردشگران در معرض تهدید است


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود می گوید: انبوه گردشگرانی که بدون توجه و رعایت نکات زیست محیطی در جنگل ابر شهرستان حضور می یابند، اکو سیستم پوشش گیاهی این منطقه را تهدید می کند

تعدادی از گردشگران بدون آگاهی پا به عرصه طبیعی می گذارند و با کندن بوته و شکستن شاخه درختان و تردد وسایل نقلیه در منطقه به پوشش گیاهی و طبیعت آسیب وارد می کند.

وی می افزاید: تردد این وسایل علاوه بر از بین بردن پوشش سطحی خاک ، زمین را فشرده و هم زمینه بروز فرسایش بادی و آبی را در منطقه فراهم می کند و مانع زادآوری طبیعی گیاهان منطقه می شود. 


 اداره منابع طبیعی هر سال اقدام به مسدود کردن  راههای فرعی جنگل می کند تا از ورود وسایل نقلیه به داخل جنگل جلوگیری کند.

 متاسفانه گردشگران با روشن کردن و رها ساختن آتش در عرصه های گیاهی سبب می شوند هر سال شاهد آتش سوزی هایی در عرصه های طبیعی به ویژه جنگلی باشیم.

 همچنین آنان هنگام خروج از جنگل انبوهی از زباله را در محیط به جای می گذارند که این اداره با امضا تفاهم نامه ای مشترک با دهیاری روستای ابر اقدام به جمع آوری و انتقال زباله از جنگل می کند.
 همه این آسیب ها موجب می شود اکوسیستم حساس و شکننده جنگل ابر در معرض خطر قرار گیرد.

به گفته این مسوول علاوه بر حضور بیش از حد گردشگرانی که به طبیعت احترام نمی گذارند، تغییر آب و هوا و بروز خشکسالی پیاپی ادامه حیات پوشش گیاهی و جانوری را در جنگل ابر با مشکلات بسیار زیادی مواجه کرد.

هیچ نظری موجود نیست: