نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ تیر ۱۲, جمعه

چهار شهروند کُرد از جمله یک دانشجوی دختر اقدام به خودکشی کردند


چهار شهروند کُرد از جمله یک دانشجوی دختر اقدام به خودکشی کردندآژانس کُردپا: آمار خودکشی جوانان در کردستان روز به روز درحال افزایش و در تازه‌ترین موارد چهار شهروند کُرد اقدام به خودکشی و سه تن از آنان جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، کابوس خودکشی همچنان گریبانگیر جوانان در کردستان است و در تازه‌ترین موارد چهار شهروند کُرد اقدام به خودکشی کردند.

چند روز قبل، سه شهروند کُرد اهل روستای "قلعه‌رش" از توابع شهر سردشت اقدام به خودکشی و دو تن از آنها جان خود را از دست دادند.

خبرنگار کُردپا در سردشت، هویت دو تن از افرادی که طی چند روز گذشته در روستای قلعه‌رش اقدام به خودکشی و جان خود را از دست داده‌اند، "عبدالله.الف" و "فرزاد.م" اعلام کرد.

از دیگر سو، روز گذشته، یک دانشجوی دختر اهل پیرانشهر به نام کانی آگوشی ٢٣ ساله در منزل شخصی از طریق حلق‌آویزنمودن به طناب‌دار اقدام به خودکشی و به زندگی خود پایان داد.

گفته می‌شود، وی دانشجوی سال آخر دانشگاه بوده و به دلیل مشکلات زندگی دچار افسردگی شده بود.

این دختر کُرد فرزند محمدامین آگوشی، زندانی سیاسی کُرد محبوس در زندان مرکزی زاهدان می‌باشد.

در ماه‌های اخیر آمار خودکُشی‌های موفق شهروندان کُرد روند صعودی داشته و در این ارتباط نهادهای حکومتی کوچک‌ترین واکنش در علل و انگیزه‌ی این خودکُشی‌ها از خود نشان داده‌اند.

فقر و بیکاری و نبود فرصت‌های شغلی در مناطق کُردنشین ایران یکی از عمده عوامل بروز خودکُشی در بین ساکنین این مناطق است که بیشترین آمار خودکُشی را در ایران به خود اختصاص داده است.

هیچ نظری موجود نیست: