نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ خرداد ۲۵, دوشنبه

مکتب فاجعه آفرین خود محوربینی لبریز از بلاهت فرماندهان سپاه و دست اندر کاران رژیم و ضربه ای که در راه است ایرج شكری

این روزها در حالی که فرمانده هان سپاه  رجز خوانی و عربده کشی«جنگی» علیه آمریکا در ارتباط با گفتگوهای اتمی- که مهلت ادامه آن به پایان خود نزدیک شده- و شرایط و درخواست آمریکا می کنند، و عناصر جناح هار در تشکّل های «دلواپسان» که حالا تابلو«اجازه نمی دهیم» با الهام از«فرمایشات مقام معظم رهبری»، در دست گرفته اند و شعار «دهن آمریکا را سرویس می کنیم» می دهند، ناگهان بازار شهید گردانی هم داغ شده و مساله پیدا شدن جنازه 175 غواص عملیات کربلای 4 فرصتی شده برای با بلند کردن عَلَم شهاد طلبی و سنگین کردن فضا و تنگ کردن عرصه برای منتقدان عملکرد رژیم و باز کردن هرچه بیشتر فضای طلبکاری و تاخت و تاز برای سپاه و بسیج و بکار گرفتن سرکوب علیه مردم.
بهره برداری از «جنازه ها» در رسانه های جناح هار رژیم که مرتبط با سپاه و بسیج است به طور گسترده «با شور و احساس» اشک انگیز از سوی نظر دهندگان کاربران این سایت ها، همراه است. آنچه در این میان مهم است این است که هیچ کدام از عناصر و صحنه گردانان «دوران طلایی امام» که 8 سال از ده سال آن در جنگ گذشت، حاضر نیستند خطا ها و مسئولیت تصمیمات فاجعه بار خود را  به عهده بگیرند و در آنچه مربوط به جنگ است البته از سوی هر دو جناح تلاش بر این است که به رغم این که خمینی قبول آتش و قطعنامه 598 سازمان ملل را به نوشیدن جام زهر تشبیه کرد، پایان جنگ را پیروزمندانه برای رژیم جلوه دهند. نکته مهم دیگر این است که در جنبه نظامی و عملیات جنگی، انچه دائما مورد بحث است عملیاتی است که سپاه کرده است(که اکثر همراه با کشته ها و زخمی های بسیار بوده و بابت همین هم سپاه از همه طلبکاری می کند و خود را صاحب کشور و مردم می داند) و در بحث جنگ 8 ساله ها جز یکی دو مورد استثنایی و آن هم در یکی دو سال اخیر، از فرماندهان وقت ارتش که در زمان جنگ در صحنه بوده اند، نه در مورد عملیاتی که خودشان کرده اند و نه در مورد عملیاتی که سپاه کرده است شرکت داده نشده اند و از آنها به عنوان کارشناسان مساله(جنگ) پرسیده نشده است که آیا فلان عملیات سپاه ، با تلفاتی که داده است با ارزیابی درستی صورت گرفته بود و انجام آن درست بوده یا نه. حتی در سالهای گذشته در چند مورد، ندیده گرفتن و حذف کردن و یا خفیف و کوچک کردن ارتش در برنامه های تلویزیونی رژیم به مناسبت «هفته دفاع مقدس»، مورد اعتراض فرماندهان ارتش قرار گرفته است.*
 در زمان جنگ در اخباری به صورت شفاهی و گاه انتشار یافته در رسانه های فارسی زبان خارج کشور، صحبت از مخالفت ارتش از استفاده از «موج نیروی انسانی» - که سپاه بکار می گرفت و امثال میرحسین موسوی نخست وزیر خط امامی وقت هم سربند بسیجی و لباس بسیجی می پوشید و برای فراهم کردن نیرو برای آن و تهببج نوجوانان برای اعزام به جبهه ها سخنرانی می کرد-، شده بود. سال قبل در برنامه ای تلویزیونی با عنوان «سطرهای ناخوانده» که محسن رضایی فرمانده کل اسبق سپاه در زمان جنگ در آن شرکت داشت، در خلال برنامه از ضمن نمایش تصاویر ضمیمه برنامه، تنها گفته شد که فرماندهان ارتش نظرشان «آتش به جای خون» بوده است. در یک برنامه دیگر تلویزیونی در سال قبل که فکر می کنم یک استثنا است، یکی از فرماندهان باز نشسته ارتش، به اظهارات نامربوط یکی از تبلیغاتچی های مکتبی رژیم که حرف از ناتوانی ارتش در آغاز جنگ زده بود به رغم محدویتها و عواقب شکستن آن، پاسخ بسیار محکمی داد و از عملکرد «ارتش ایران» دفاع کرد. ویدئو این قسمت در یوتیوب قابل دسترسی است و لینک آن در زیر آمده است.
به کشتارگاه فرستادن نیروهای بسیجی و پاسداران حاصل آن خط و بینش و عملکرد خود محوربیانه یی بود که در زمینه های دیگری در کشور هم مصائب بزرگی به بار آورده است که یک نمونه آن مساله ساخت سد گتوند است که این روزها بحث ها و مطلبی در مورد آن در رسانه های داخل و خارج منتشر شده که اظهارات عیسی کلانتری وزیر اسبق کشاورزی از آن جمله است**. او البته احمدی نژاد را محکوم کرده است و اتهام بسیار سنگین «نسل کشی» به خاطر اثرات ویرانگر محیط زیستی تصمیمات او به احمدی نژاد زده است، اما این فقط یک زمینه است. ما فراموش نکرده ایم انحصار طلبانه و ویرانگر اینان را که از همان اول روی کار آمدن خمینی شروع شد، زمانی که امثال رجایی و باهنر از زیر عبای خمینی به عنوان رئیس جمهور و نخست وزیر ایران بیرون آمدند. رجایی در بی اعتنایی به تخصص و اصل قرار دان «مکتب» تا آنجا تاکید داشت که می گفت«بچه ها حزب اللهی سد ساختن بلد نیستند، خب اینقدر می سازند و خراب می کنند تا یاد می گیرند».
و این دیدگاه در تمام امور گسترده بود و صد البته پیشبرد آن جز بکار گرفتن سرکوب و اختناق و جز تصفیه های مثل «انقلاب فرهنگی» و کشتارهایی که اول در ترکمن صحرا و گنبد (در همان اسفند 57 ) شروع شد و بعد با یورش گسترده در 28 مرداد 58 به کردستان و بعد از سی خرداد 1360 به طور گسترده در سراسر ایران ادامه یافت. اما این حزب اللهی بازی و «مکتب گرایی»  در جنگ، و برتری دادن مکتب به تخصص که با هدف تخفیف ارتش صورت می گرفت که نیرویی سازمان یافته بر اساس تخصص بود و جنگ زمینه «قهرمان شدن» برای آن را فراهم آورده بود(امری که برای رژیم خطرناک بود و از آن گریزان بود)، آثار مرگباری داشت که نه با فاصله چند سال بلکه خیلی فوری و در صحنه عمل در پی هر تصمیم و عملیات جنگی ظاهر می شد و دهها هزار کشته و صدها هزار زخمی معلول به جا گذاشت.
عملیات کربلای چهار که حالا جنازه غواصان آن را سر دست بلند کرده و می خواهند در آستانه از راه رسیدن «خبرهای بد هسته ای» از آن «شور و اشگ» مردم را«کاسب» شوند، در اوائل دی 1365 صورت گرفت. هفت ماه قبل از آن محسن رضایی فرمانده وقت سپاه در سخنانی در 10 خرداد 65 در فرمایشاتی که از «مکتب» بیخردی و رجایی گونه اش در آمده بود گفت:« تا کنون  تنها 2 در صد از نیروی مردمی و 12 درصد از نیروی اقتصادی کشور به کار گرفته شده است و بر اساس طرحی تمام هنرستانها و... شروع به ساخت مهمات و اداوت نظامی خواهند کرد این طرح روز جهانی قدس اعلام می شود... رزمندگان ما برای پیروزی احتیاج به هواپیما و تانکهای پیشرفته ندارند، تنها کافی است ما چهار برابر عراقی ها نیروی پیاده با اسلحه سبک وارد میدان کنیم تا بردشمن صهیونیستی غلبه کنیم» این نابغه نظامی سپاه پاسدار نظام خمینی اظهار امیدواری کرد که «با سرعت، 8 میلیون جمعیت» به جبهه اعزام خواهد شد. او برای استحکام فرمایشات خودش و این که مخش امام گونه کار می کند، گفته هایی از خمینی را یاد آوری کرد  و گفت«امام می فرمایند که این بار بایستی همه به جبهه برن خواهران ما پدران ما، حتی کودکان ما هم بایستی برنامه خودشان را در جنگ مشخص کرده باشند.»!
همین آدم بود بعد که بعد از شکستهای سنگین و پر از انبوه جنازه، دو سال بعد از این فرمایشات لیستی از نیازها از تسلیحات مدرن شامل هواپیما و توپ و تانگ را برای یافتن توان ادامه دادن جنگ به خمینی فرستاد. خودش در مصاحبه تلویزیونی در برنامه «سطر نانوشته» مبلغ آن را نزدیک به چهار میلیارد دلار در زمان تنظیم آن لیست دانست و مدعی شد دولت می توانست آن را تامین کند. علاوه بر آن او همراه آن در خواست، پیشنهاد تولید سلاح اتمی و لیزی برای یافتن توانایی پیروز شدن بر صدام را در چند سال بعد داده بود. حال اینان تدرکاکتی برای استفاده هرچه بیشتر تبلیغاتی از جنازه های قربانیان عملکرد های «مکتبی» خود را داده اند. اما باید نسل جوان بداند و مردم به خاطر بیاورند که آن جنگ 8 ساله در هفته اول با آمادگی پذیرفتن آتش بس از سوی عراق و پرداخت غرامت به ایران(با تامین آن از سوی کشورهای مختلف - عمدتا نفتخیز عرب) قابل پایان دادن بود.
انبوه جنازها در جنگی میهنی و تحمیلی به مردم تحمیل نشد. در راه پوچی بود که خمینی با افکار ارتجاعی اش پیش گرفته بود. خود محوربینی و زیاده طلبی های بلاهت باری که مطلقا ربطی به منافع مردم ایران نداشت. آن تمایلات و هدفها که در شعارهای «جنگ جنگ تا رفع فتنه از عالم» و فتح قدس از راه کربلا» و به طور مبسوط در پیام خمینی به مناسبت مراسم حج در تابستان سال 1366 منعکس است***، سبب ادامه 8 ساله آن و آن همه کشتار و ویرانی شد و اکنون ادامه راه خمینی با زیاده طلبی های بلاهت بار و مصیبت آفرین خامنه ای در رویای ایجاد «خاورمیانه اسلامی» و «تمدن اسلامی» و تمایلات فرماندهان بیشعور و جنایتکار سپاه در «صدور انقلاب اسلامی» برای حفظ اقتدار و یکه تازی خودشان در داخل مشکلات و آسیب های فراوان ایران و مردم ایران را سبب شده و محتمل است که شکست در گفتگوهای مربوط به فعالیتهای اتمی رژیم، کشور و مردم را در شرایط بسیار ناگواری قرار دهد.
اما اینبار رژیم با آمریکا و اتحادیه اروپا طرف است و با ابلهی مثل صدام حسین طرف نیست که با حمله و اشغال کویت و انداختن خود گرداب خود ساختهِ در افتادن با آمریکا و متحدانش به خاطر اشغال کویت، فرصتی برای رژیم فراهم کرد که عوارض آن زهر و شکست و تحقیر شدن خمینی را در سایه قرار داد و چند سال بعد هم فاتحه رژیمش با حمله آمریکا به عراق در بهار سال 2003 خوانده شد. اینبار در جنگ  و دعوای رژیم بر سر مساله اتمی، که جنگ خصوصی خامنه ای و سپاه است با غرب و ربطی به منافع ملی ندارد، برای خامنه ای و سپاه پیروزی در کار نیست. در هر حال برای اینها چاره ای جز «سیلی خوردن» و سرخم کردن ندارند. یا باید بازرسی های لازم برای اطمینان غرب از عدم توانایی رژیم برای تولید بمب اتمی را بپذیرند، یا تحریمهای بیشتر و تحقیر های دیگر در راه خواهد بود. این نه تنها به زیان مردم ایران نیست، بلکه سیلی خوردن وذلّت دسته اشراری که 36 سال است خون مردم را به شیشه گرفته اند و به غارت دارائی مردم ایران مشغول اند و فساد دستگاه قضایی شان که – بخشی از دستگاه سرکوب اختناق است- چنان است که فرمانده سابق نیروی انتظامی، پاسدار احمدی مقدم، همین چند روز پیش در اظهاراتی گله مندانه گفت پول در آن همه کار می کند، به نفع مردم است.
این قاتلان فرزندان آزاده و مبارز مردم، کسانی که دستشان به خون روشنفکران ترقیخواه و مردم دوست کشور آلوده است و مطبوعات و انتشارات و سینما و موسیقی را از زمان به قدرت نشستن خمینی پلید تا کنون در سانسور و اختناق قرار داده اند و کار و زندگی را برای فرهنگسازان کشور دشوار کرده اند و کنسرتهای موسیقی را بهم می ریزند و ممنوع می کنند، این قاتلان ستار بهشتی ها و فرزاد کمانگرها، اینهایی که نسرین ستوده ها و نرگس محمدی ها را زندانی و فرزندان آنها را مضطرب می کنند، کارگران و فعالان سندیکایی و دختران و پسران جوان را به خاطر انتقادی مسالمت آمیز به سالهای طولانی زندان محکوم می کنند تا به گمان خودشان عمر رژیم منحوسشان را درازتر کنند، بگذار به خاطر عملکردها و زیاده طلبیهای خودشان «پس گردنی» دریافت کنند و تحقیر بشوند، تا برسد زمانی که مشت کوبنده خلق بر سرشان فرود بیاید و طومار عمر ننگین این رژیم را درهم بپیچد. 
منابع و توضیحات:
*:
** اظهارات عیسی کلانتری در مورد عملکرد احمدی نژاد در ساخت سد گتوند:
*** پیام خمینی به مناسبت مراسم حج در سال 1366
این هم اطلاعیه سازمان بسیج مربوط به مراسم جنازه گردانی و روضه خوانی و  تشییع و تدفین جنازه غوّاصان. بسیج دانشجویی که سازمان اراذل و اوباش در دانشگاهها است «میزبانی» این مراسم را به عهد دارد:
شناسهٔ خبر: 2777511 - شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
مراسم وداع با پیکرهای مطهر شهدای دفاع مقدس و شهیدان مظلوم و مقاوم غواص و خط شکن دوشنبه ۲۵ خرداد در دانشگاه تهران برگزارمی شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل احمدی معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین از مراسم شبی با شهداء برای وداع با پیکرهای مطهر شهیدان خبر داد.
احمدی در همین خصوص افزود: این مراسم که به میزبانی بسیج دانشجویی برگزار خواهد شد با حضور آحاد مردم به ویژه دانشجویان دوشنبه ۲۵ خرداد از اذان مغرب و عشاء آغاز می شود.
وی به آغاز مراسم با برگزاری نماز جماعت اشاره و ادامه داد: مراسم وداع با پیکرهای مطهر شهدای دفاع مقدس و شهیدان مظلوم و مقاوم غواص و خط شکن با سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی و مناجات شعبانیه توسط حاج احمد نیکبختیان برگزارخواهد شد.
معاون روابط عمومی بسیج افزود: مراسم روضه خوانی و سینه زنی نیز با نوای حاج مجید بادکوبه و امیر عباسی در کنار پیکرهای مطهر برگزار می شود.
وی با اشاره به جزییات مراسم تشییع نیز بیان کرد: تشییع پیکرها روز ۳ شنبه ۲۶ خرداد از ساعت ۱۶ در میدان بهارستان آغاز و تا معراج شهدا ادامه خواهد یافت
---------------------------------
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵ ژوئن ۲۰۱۵

هیچ نظری موجود نیست: