نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ خرداد ۲۵, دوشنبه

153 اعدام در دو هفته و انتقال 6 زندانی جهت اجرای حکم اعدام

153 اعدام در دو هفته و انتقال 6 زندانی جهت اجرای حکم اعدام


در دو هفته اخیر ۱۵۳ زندانی اعدام شدند و در ندامتگاه مرکزی کرج ۶ زندانی با اتهامات مواد مخدر و سرقت مسلحانه جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شدند.
به گزارش دبیرخانه کمیته بین‌المللی علیه اعدام امروز یکشنبه ۲۴خرداد ۱۳۹۴ در ندامتگاه مرکزی کرج از سالن ۱ افشین صانعی – از سالن ۲ همایون سمندری – از سالن ۳ رضا آشیر – از سالن۴ تراب رشیدی و سجاد کنگر شاهی با اتهامات مواد مخدر و سرقت مسلحانه جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شدند.
توسط خبرگزاری‌ها و سازمان‌های حقوق بشری ایرانی از اعدام‌های گسترده یک ماه اخیر آمارهای گوناگونی منتشر شده است. طبق آمارهای دبیرخانه کمیته بین‌المللی علیه اعدام در دو هفته گذشته از ۱۰ تا ۲۴ خرداد ماه بیش از ۱۵۳ زندانی به صورت دسته جمعی در زندان‌های مختلف ایران اعدام شده‌اند که بیشترین آن‌ها با اتهامات و جرائم پخش و قاچاق مواد مخدر بوده است.
بیشترین آمار اعدام در زندان قزل‌حصار کرج بوده است. به‌طور بی‌سابقه‌ای در طول دو هفته اخیر در این زندان بیش از ۷۵ زندانی با اتهامات مواد مخدر، قتل و سرقت مسلحانه اعدام شدند که بیشترین آن‌ها  مواد مخدری بودند. در حالی که اجرای احکام اعدام در این زندان افزایش پیدا کرده است، زندانیان از ساخت دو جایگاه جدید اعدام ۱۱ نفره خبر می‌دهند که نگرانی زیاد محکومین به اعدام را به دنبال خود داشته است. بعد از زندان قزل‌حصار بیشترین آمار شامل زندان بندرعباس می‌شود که بیش از ۲۰ زندانی در طول این دو هفته به دار آویخته شده‌اند.
لازم به ذکر است به دلیل اینکه مقامات جمهوری اسلامی ایران آمار اعدامیان  را به صورت دقیق منتشر نمی‌کند، آمارهای ذکر شده آمار دقیقی از کل اعدام‌ها نیست و این آمار بسیار بیشتر می‌باشد.
آمار اعدام دو هفته گذشته در زندان‌های مختلف ایران:
زندان قزل‌حصار کرج: ۷۵ اعدام
زندان بندرعباس: ۲۰ اعدام
زندان ارومیه (دریا): ۱۶ اعدام
زندان رجایی شهر کرج: ۱۱ اعدام
زندان عادل‌آباد شیراز: ۸ اعدام
زندان تبریز: ۶ اعدام
ندامتگاه مرکزی کرج ۵ اعدام
زندان کرمان: ۵ اعدام
زندان رشت: ۲ اعدام
زندان قائم‌شهر: ۱ اعدام
زندان زنجان: ۱ اعدام
شیراز درملأعام: ۱ اعدام
شهربابک درملأعام: ۱ اعدام
گفتنی است در زندان قزل‌حصار بیش از ۳۰۰۰ زندانی محکوم به اعدام با اتهام پخش و قاچاق مواد مخدر نگهداری می‌شود. در زندان‌های رجایی شهر کرج، ندامتگاه مرکزی کرج، عدل آباد شیراز و زندان بندرعباس آمارهای مشابهی از نگهداری محکومین به اعدام متهم به مواد مخدر وجود دارد.
احتمال اجرای حکم محکومین به اعدام در روزهای آینده نگرانی فعالین حقوق بشری را در پی داشته است و با وجود اعدام‌های گسترده در زندان‌های ایران نهادها و سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری همچنان سکوت کرده‌اند و تا کنون نسبت این آمار بالا عکس‌العمل نشان نداده‌اند.
دبیرخانه کمیته بین المللی علیه اعدم

هیچ نظری موجود نیست: