نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ اردیبهشت ۱۸, جمعه

کردستان/خبرها حاکی از دامنه‌دار شدن اعتراضات مهاباد به دیگر شهرهای کُردنشین است




کردستان/خبرها حاکی از دامنه‌دار شدن اعتراضات مهاباد به دیگر شهرهای کُردنشین استآژانس کُردپا: علیرغم فرارسیدن تاریکی شب، حرکات اعتراضی در سطح شهر مهاباد همچنان ادامه دارد، شنیده‌هایی حاکی از بروز حرکات اعتراضی در دیگر شهرهای کُردنشین است.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، از عصر روز پنج شنبه تا لحظه انتشار این خبر، حرکت‌های اعتراضی در شهر مهاباد همچنان ادامه دارد.

شاهدان عینی به آژانس خبررسانی کُردپا اعلام کرده‌اند: از دیگر شهرهای مجاور مهاباد، نیروهای یگان ویژه سرکوب به مهاباد منتقل شده‌اند.

همچنین گزارش‌های رسیده به آژانس کُردپا نشان می‌دهد که سطح شهر مهاباد همچنان ناآرام و غیر عادی می‌باشد.

برخی رسانه‌های اقلیم کردستان در ساعات اولیه شبهنگام روز پبجشنبه، وضعیت سطح شهر مهاباد را آرام اعلام کرده‌ بودند.

خبرنگار کُردپا از شهر مهاباد اعلام کرد: اداره‌ی اطلاعات این شهر مورد هجوم شهروندان معترض قرار گرفته است، اما نوع حمله و خبرهایی مبنی بر حمله مسلحانه را تایید نکرده است.

همچنین به دلیل باز انتشار گسترده وقایع امروز مهاباد در شبکه‌های اجتماعی و دیگر رسانه‌های محلی، امکان بروز حرکت‌های اعتراضی در روزهای آتی و در دیگر شهرهای مناطق کُردنشین ایران قریب‌الوقوع می‌باشد.

در این ارتباط اعلامیه‌هایی نسبت به تجمعات اعتراضی در برخی از شهرهای کردستان و در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است و انتشار دهندگان خواهان مشارکت شهروندان دیگر شهرها در تحمعات اعتراضی هستند.

طبق خبرهای منتشر شده و بر اساس گستردگی خبرها، مقرر گردیده است که پس از نماز روز جمعه در شهرهای مریوان، بوکان و پیرانشهر تجمعات اعتراضی برگزار گردد. اما احتمال بروز تجمعات اعتراضی در دیگر شهرها نیز محتمل می‌باشد.

خبرهای پیشین:

تجمع شهروندان مهابادی در مقابل هتل "تارا" در اعتراض به مرگ مبهم فریناز خسروانی، با دخالت نیروهای حکومتی به خشونت کشیده شد.

خبر تکمیلی: خبرنگار کُردپا در میان معترضین در گزارشی هویت یکی از زخمی‌شدگان تجمع اعتراضی را "خالد دریانوش" اعلام کرده است.

خبر تکمیلی ١ : نیروهای یگان ویژه و امنیتی، نادر مولودی مدیر و مالک هتل تارا را با خود برده‌اند، خبرنگار آژانس خبررسانی کُردپا، علت این اقدام نیروهای یگان ویژه را برای انتقال صاحب هتل تارا، حفظ وی در مقابل معترضین اعلام کرده است.

یکی از شاهدین عینی به آژانس کُردپا اعلام کرده است: این اقدام نیروهای نظامی، ظن وابسته بودن مدیر هتل به نهادهای امنیتی را افزایش داده است، اما این مسئله صرفا از سوی تعدادی از تظاهرکنندگان عنوان شده است.

خبر تکمیلی ٢ : خبرها حاکی از آن است که یکی از معترضان در نتیجه جراحات شدید جان باخته، اما خبرنگار کُردپا تاکنون صحت این خبر را تأیید نکرده است.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، بعد از ظهر امروز، پنج‌شنبه هفدهم اردیبهشت‌ماه، شهروندان مهابادی با تجمعی اعتراضی در مقابل هتل "تارا" حضور یافته و خواستار محاکمه عاملین مرگ فریناز خسروانی شدند.

خبرنگار کُردپا در مهاباد گزارش داد: این تجمع شهروندان مهابادی با دخالت نیروهای گارد ویژه و نیروی انتظامی به خشونت کشیده شد و این نیروها با اسلحه ساچمه‌ای و گاز اشک‌آور اقدام به پراکنده کردن معترضان کردند.

به گفته یکی از شاهدین عینی، این تجمع به صورت مسالمت آمیز آغاز شده، اما با حضور پر تعداد نیروهای امنیتی و نظامی به خشونت گراییده شد.

یکی از معترضان در این تجمع به خبرنگار کُردپا اعلام کرد: در این تجمع، تعدادی از معترضان به دلیل برخوردهای نیروهای نظامی مصدوم گردیدند.

به گفته این منبع مطلع، هم‌اکنون شهر مهاباد توسط نیروهای گارد ویژه و امنیتی میلیتاریزه شده و رفت و آمد شهروندان کنترل می‌شود.

تا لحظه انتشار این خبر، هیچ گزارشی مبنی بر بازداشت معترضان توسط نیروهای گارد ویژه و نیروی انتظامی منتشر نشده است.

برخی خبرها حاکی از این است که به دلیل برخورد نیروهای نظامی و امنیتی، تجمع اعتراضی به خشونت کشیده شده و معترضین با پرتاب سنگ شیشه‌های هتل تارا را شکسته‌اند.

خبرنگار کُردپا، عامل بودن اعتراض کنندگان در حمله به هتل را تایید نکرده است.

همچنین نشانه‌هایی از آتش سوزی در طبقات پایینی هتل مشاهده می‌گردد که عکس‌های آن در آژانس کُردپا منتشر می‌گردد.

روز دوشنبه چهاردهم اردیبهشت‌ماه، یک دختر جوان اهل مهاباد به نام فریناز خسروانی که از کارمندان هتل "تارا" بوده است، طبق هرآنچه اعلام شده و جهت حفظ "ناموس" و جهت جلوگیری از تجاوز کارمند وابسته به "اداره‌ی اطلاعات" از طبقە چهارم این هتل خود را به پایین پرت کرده است.

انتشار خبر مرگ این دختر جوان مهابادی، موجی از نارضایتی و اعتراض شهروندان مهابادی و کاربران شبکه‌های اجتماعی را درپی داشته است.

فریناز خسروانی ٢٦ ساله ساکن مهاباد و دارای لیسانس کامپیوتر می‌باشد.

هیچ نظری موجود نیست: